تجلیل از برترین های دومین جشنواره استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

دومین جشنواره استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

معاون سیاسی استانداری آذر بایجان شرقی در این مراسم فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و ملی مهمترین عامل وجود آسیب در خانواده‌ها عنوان کرد وگفت: هرچه فاصله ما از این سبک زندگی بیشتر شود، آسیب‌های فراوان‌تری به سراغ ما می‌آیند.

محمدی افزود:غرب کانون خانواده را هدف گرفته می‌خواهند با بد جلوه دادن مادر که ارکان اصلی در یک خانه است را به خانواده ضربه بزنند که باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی ادامه داد:آسیب‌های اجتماعی تبعات زیادی دارند، اما مادر همه آسیب‌ها که اگر بتوان جلوی آن را گرفت، از بسیاری آسیب‌ها در جامعه پیشگیری می‌شود، آسیب‌های مربوط به خانواده‌ها است.
وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه تاکید کرد: این مشکلات نتیجه توجه نکردن ما به خانواده است و در سال‌های گذشته دولتمردان و تصمیم سازان، خانواده‌ها و همه ما در این وضعیت مقصر هستیم و تا عزم ملی در کشور برای حفاظت از خانواده شکل نگیرد وضعیت همین است.

وی برای مقابله با آسیب‌ها اجتماعی موجود در خانواده درس گرفتن از زندگی ائمه اطهار را توصیه کرد ونقش هنرمندان را در ترویج سبک زندگی علوی مهم عنوان کرد.
در این مراسم همچنین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به رفع معضلات اجتماعی با زبان هنر گفت:وجدان‌های مردم و دلسوزان عاشق اهلبیت یقینا دغدغه حل معضلات را دارند و در این زمینه تلاش‌های مارسازی انجام دادند.

سردار عباسقلی افزود:در ضدر اسلام و زمان پیامبر (ص) مرکز ثقل هماهنگی تمام امورات مسجد بوده است و در قران نیز به تذکیه تاکید شده که بدون تهذیب علم و عمل فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که از شبیخون تا قتل عام فرهنگی اشارات جامعی دارند بیان کرد:دیدن اسلام دین غنی است که ثمره ۱۲۴هزار پیامبر بوده و جامع و کامل است و هیچ سوالی بی پاسخ در دین نیست و عقب ماندگی‌ها ثمره کم توجهی به فرمایشات ائمه و بزرگان دین است.

به دبیرخانه این جشنواره ۳۲۸ اثر در محور‌های حاشیه نشینی طلاق اعتیاد عفاف وحجاب، سبک زندگی، ازدواج و فرزند آوری در بخش‌های پویا نمایی، موشن گرافی واستاپ موشن، مستند، فیلم کوتاه، عکس، کاریکاتور پوستر و سایر قالب‌های هنری ارسال شده است که در بخش ۳نفر برگزیده و تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.