هشدار دادستان بافق به والدین

دادستان شهرستان بافق گفت: موتور قاتل نفس انسان است، اگر بی جا استفاده شود خسارت جانی و بدنی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، چمران بهارلوئی، دادستان شهرستان بافق، در نشست خبری با اعضا و خبرنگاران دفتر خبر از اصحاب رسانه خواست تا فساد در جامعه را به دستگاه قضا اطلاع دهند.

او افزود: هر موضوعی که آغشته به هنر شود، یقینا ماندگار می‌شود پس اصحاب رسانه باید با کار‌های مختلف در مسیر رفع معضلات اجتماعی گام بردارند.

دادستان شهرستان بافق به متشکلات اساسی جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان اکنون درگیر پاتوق‌ها هستند که رفع این مشکل همت جمعی را می‌طلبد، هرچند که یکسری موارد در بحث پاتوق ها، پرونده سازی و تذکر داده شده است.

بهار لویی بر ضرورت استفاده قانونی از موتور برای نوجوانان بدون گواهینامه و فاقد بیمه تاکید کرد و خطاب به والدین آن‌ها گفت: موتور قاتل نفس انسان است، اگر بی جا استفاده شود خسارت جانی و بدنی را به همراه خواهد داشت که این موضوع باید در قالب رسانه و هنر به مردم ابلاغ شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مدت زمان بررسی شکایت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مدت زمان بررسی شکوایه‌ها به نوع موضوع بستگی دارد و هر کدام فرجه قانونی مخصوص به خود را دارد، اما متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری شهرستان بین ۸۰ تا ۱۰۰ روز است.

در ادامه این نشست دهقان رئیس دادگستری شهرستان اعلام آمادگی کرد تا چالش پرونده‌های حقوقی را در اختیار رسانه قرار دهد و مشکلات و ابهامات مردم در این زمینه حل شود.

او با خوش خبری به همگان، تصریح کرد: از شهریور ماه تمام دادرسی‌ها غیر حضوری و الکترونیکی و تمامی پرونده‌ها نیز الکترونیکی می‌شوند.

رئیس دادگستری شهرستان بافق ادامه داد: وکلا می‌توانند در موضوعات مختلف در قالب اطلاع رسانی به شهروندان از طریق رسانه‌ها اقدام کنند.

دهقان گفت: ۴۰ درصد پرونده‌های دادگاهی در شهرستان مسائل حقوقی و خانوادگی است و مابقی مسائل کیفری بوده است.

برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در خصوص کاخش اختلافات خانوادگی در مراحل پیش از حضور در دادگاه و ساماندهی و رسیدگی به وضعیت کودکان بد سرپرست و تشریح روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مسئولین یزد فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن کنید الان یکساله 40 میلیون از ما گرفته اید اما فقط محل پروژه مشخص شده و خبری از طرح و نقشه و متراژ پروژه ها نیست
آخرین اخبار