امام جمعه دهلران مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا

امام جمعه دهلران گفت: استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در کشور به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - حجت الاسلام سید محسن موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: بزرگان و افراد متنفذ و مؤثر محلی باید برای مدیریت دینی آئین‌های عمومی و حل و فصل مسائل و موضوع‌ها و معضلات اجتماعی بیشتر تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در کشور به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی تبدیل شده است، گفت: اینجاست که باید معتمدین و ریش سفیدان با ایفای نقش خود رسومات غلط گذشته را با پادر میانی کنار بگذارند تا شاهد حوادث تلخ در مراسم نباشیم.

او گفت: قطعاً معتمدین، متنفذین و سران طوایف در حل مشکلات مردم پیشگام هستند و در ارتقای فرهنگ نقش آفرینی می‌کنند، این نعمتی است که خداوند به شما داده است و بهترین عبادت این است که انسان دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشد.

او طلاق را یکی از معضلات شهرستان برشمرد و به عوامل طلاق از جمله چشم و هم چشمی‌ها و عدم تحقیق در ازدواج و بیکاری و شاید هم اعتیاد اشاره کرد و گفت: بزرگان و ریش سفیدان با حل و فصل اختلافات خانوادگی مانع از هم پاشیدگی و طلاق در خانواده‌ها شوند و در این زمینه به نقش خود عمل کنند.

امام جمعه شهرستان از بزرگان و شیوخ و ریش سفیدان خواست، چون تیراندازی در مراسم عروسی و تشیع، شرعا و عقلا حرام است لذا با تیراندازی‌ها مراسم عروسی را به عزا تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.