صدور حکم اعدام برای رهبر سابق اخوان المسلمین مصر

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از صدور حکم اعدام برای رهبر سابق اخوان المسلمین توسط دادگاهی در مصر خبر دادند.

شبکه المیادین اعلام کرد که دادگاهی در مصر برای «محمد بدیع» رهبر سابق اخوان المسلمین حکم اعدام صادر کرد.

برپایه این گزارش، طبق حکم صادره، «محمد البلتاجی»، «محمود عزت» و «صفوت حجازی» از سران اخوان المسلمین مصر به همراه سه عضو دیگر این گروه به اعدام محکوم شدند.

شورای وزیران دولت مصر دی‌ماه سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۳ میلادی) اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

در این ارتباط «حسام عیسی» معاون وقت نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که شورای وزیران تصمیم گرفت جماعت اخوان المسلمین را سازمانی «تروریستی» اعلام کند.

وی اخوان المسلمین را گروهی «جنایتکار» و عامل «ناآرامی» در مصر دانست و گفت: این گروه تعدادی پلیس و شمار زیادی از شهروندان مصری را به قتل رسانده است.

پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مورد حمایت اخوان المسلمین از سوی ارتش مصر در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ (۱۲ تیر ۱۳۹۲)، شماری از رهبران و شخصیت‌های برجسته این گروه به زندان افتادند و با اتهام‌هایی از جمله مشارکت در کشتار مردم و تخریب اموال عمومی روبه‌رو شدند.

اخوان المسلمین در آن سال، برکناری مرسی را کودتای نظامی خواند و خواهان بازگشت وی به قدرت شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: اخوان المسلمین ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۰:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اخوانی ها از اساس در انحراف هستند . مثل وهابی ها.
هرگز هم به نتیجه نرسیده اند و نخواهند رسید. ایدیولوژی آنها اشکال اساسی دارد و از اسلام منحرف هستند. در مبارزه با اسرائیل هم به نتیجه نرسیده اند و نخواهند رسید.
اما حزب الله قهرمان لبنان ، اسرائیلی ها را مثل زباله از جنوب لبنان بیرون راندند. چون ایدیولوژی حزب الله ، اسلام راستین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اخوان اامسلمین = اخوان الوهابیون
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
این اخوان المسلمین برای ما یک معما است.صرفنظر از اینکه توسط چه کسانی و در چه زمانی تاسیس شد، در مدت کوتاهی که در مصر به قدرت رسیدند دست به کشتار مسیحی ها و شیعه ها زدند. اردوغان اخوان المسلمین و عضو ناتو است و اسرائیل در ترکیه سفارتخانه دارد. اسماعیل هنیه از رهبران حماس مدام به قطر که پایگاه آمریکائی در آن قرار دارد رفت و آمد دارد و چگونه در آنجا بازداشت نمیشه؟ هنگامیکه بهارعربی در غرب آسیا شروع شد خالد مشعل که در سوریه تحت حمایت دولت آن کشور ساکن بود بعداز سالها حمایت و پذیرایی برعلیه دولت سوریه برخاست که منجر به اخراج او از سوریه شد. اینهارا در رابطه با رهبران حماس می‌بینیم و مبارزات و شهادت طلبی های مردم مظلوم فلسطین و مبارزین حماس را هم می‌بینیم. این تناقضات را چگونه میشه پاسخ داد؟
آخرین اخبار