مراسم ملی تکریم زنده‌یاد ابریشم‌چیان در رشت

مراسم ملی تکریم و الگوسازی نیکوکار نیک‌اندیش گیلانی، زنده‌یاد میر جعفر ابریشم‌چیان امروز در تالار حکمت رشت برگزار شد.

مراسم ملی تکریم و الگوسازی نیکوکار نیک‌اندیش گیلانی، زنده‌یاد میرجعفر ابریشم‌چیان صبح امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند ماه) با حضور خیران، نیکوکاران، اساتید و دانشجویان و همچنین تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها و بنیاد ملی نخبگان گیلان در تالار حکمت رشت برگزار شد.

همچنین پنجمین دوره اعطای جایزه‌ای با نام این خیر نیک‌اندیش گیلانی همزمان با این مراسم امروز برگزار و از استعداد‌های برتر دانشجویی دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر و تجلیل شد.

در این مراسم ملی، پیام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جهت تکریم و تعظیم نیکوکار نیک‌اندیش زنده‌یاد دکتر میر جعفر ابریشم‌چیان قرائت شد.

پیش از آغاز این آیین ملی هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در مزار این نیکوکار گیلانی در محوطه دانشگاه گیلان، ضمن قرائت فاتحه‌ای، یاد و نام این استاد فقید را گرامی داشت.

مراسم ملی تکریم زنده‌یاد ابریشم‌چیان در رشت

دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان ۱۳۰۹ از خانواده‌ای لنگرودی در محله سوخته تکیه رشت به دنیا آمد. تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند، وزارت علوم و تعلیمات عالیه در زمان قبل از انقلاب میزان تحصیلاتش را با درجه معادل دکترای شیمی و داروسازی ارزیابی کرد.

او در امور عام‌المنفعه زیادی در استان در دانشگاه گیلان و بیمارستان آریای رشت حضور داشت.

مراسم ملی تکریم زنده‌یاد ابریشم‌چیان در رشت

این نیکوکار گیلانی با هزینه مالی خود در کار تکمیل دانشکده علوم انسانی گیلان شامل تالار، کلاس‌های آموزشی، بخش اداری، کتابخانه، آزمایشگاه به مساحت ۷۵۰۰ مربع مشارکت داشت. همچنین بالغ بر ۲ هزار جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به این دانشگاه اهدا کرده بود.

زنده‌یاد ابریشم‌چیان اسفند ماه ۱۳۹۶ درگذشت و صبح روز شنبه نوزدهم اسفند ماه بعد از برپایی نماز توسط حضرت آیه الله رودباری در محوطه بیرونی ساختمان قدیمی شهرداری رشت (برج ساعت)، پیکرش به دانشگاه گیلان انتقال پیدا کرد و در آرامگاهش در دانشکده علوم انسانی به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آقای دکتر ابریشم چیان علاقه وافری به دانشکده ادبیات و علوم انسانی داشتند و حتی سفارش کردند که در دانشکده ادبیات دفن شوند.
ضمن اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدارهای اخیرشان با مسولین آموزشی کشور، در مورد توجه به علوم انسانی توصیه فراوان کردند.
اما الان حتی یک نفر از دانشکده ادبیات و علوم انسانی شامل دریافت این جایزه نشد, چرا؟؟؟!!
و این نشان می هد که در دادن این جایزه، یک جای کار می لنگد !!!!!