بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار اتباع خارجی از خدمات درمانی بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد

در سال جاری در بیمارستان امام رضا(ع) بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار اتباع و مهاجر خدمات درمانی دریافت نموده اند که معادل ۳ درصد پذیرش کل بیماران می باشد.

نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس با هدف بررسی وضعیت درمانی اتباع و مهاجرین خراسان رضوی صبح امروز در محل این بیمارستان برگزار شد.

حسین شرافتی طی این نشست بیان داشت: افزایش سرانه درمانی شهرستان مشهد مقدس متناسب با مهاجرپذیر بودن و دارا بودن حجم بالایی از زائرین و گردشگران ضروری به نظر می رسد.

استان خراسان رضوی پس از تهران دومین استان کشور به لحاظ حجم پذیرش اتباع و مهاجرین می باشد و به همین میزان بایستی از خدمات بهداشتی، درمانی بهره مند گردند.

در سال جاری و در بیمارستان امام رضا(ع) بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار اتباع و مهاجر خدمات درمانی دریافت نموده اند که معادل ۳ درصد پذیرش کل بیماران می باشد، و به تعداد ۷۶۰ بیمار اتباع رقمی بالغ بر ۵ میلیارد تومان تخفیف دریافت کرده اند و در سایر بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد این رقم به ۱۶ میلیارد تومان میرسد.

خیریه های فعال افغانستانی در استان نیز جهت کاهش هزینه های درمانی و بستری اتباع و مهاجرین نقش چشمگیری داشته و اقدامات موثری در این خصوص انجام میدهند.

بر اساس سیاستهای سازمان ملی مهاجرت در راستای ساماندهی خدمات رسانی به اتباع و مهاجرین خارجی برنامه های مدونی در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها موضوع پوششهای بیمه ای می باشد که در قالب طرح سپرده گذاری اتباع و ساماندهی سرمایه های خرد این مهم در دست اقدام می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.