ارائه خدمات رایگان پزشکی به اتباع خارجی در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت حدود ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتباع غیرایرانی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰ درصد جمعیت ارائه خدمات رایگان پزشکی به اتباع غیرایرانی در خراسان رضوی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتباع غیرایرانی هستند و برای این افراد همانند ایرانی‌ها خدمات رایگان واکسیناسیون ارائه می‌شود.

دکتر سیدجواد حسینی در نشست خبری پوشش واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک، کووید ۱۹ در جمعیت اتباع خارجی، افزود: در این روز‌ها کمپین واکسیناسیون در جمعیت اتباع خارجی در ۱۶ استان کشور از جمله خراسان رضوی که هم‌مرز با افعانستان است اجرا می‌شود.

وی افزود: ما به‌دور از فضا‌های قانونی و غیرقانونی مکلف هستیم سلامت همه افراد اعم از ایرانی و غیرایرانی را تامین کنیم.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در کنار انجام واکسیناسیون گسترده اتباع، تشکیل پرونده سلامت در مدارس تایباد، تربت جام و دیگر نقاط استان اقدام موثر صورت گرفته بوده تا وضع سلامت دانش‌آموزان غیرایرانی هم همانند ایرانی‌ها به‌طور مستمر چک شود.

سیدعلی قاسمی افزود: عمده دغدغه ما در بحث اتباع غیرمجاز است که تعداد آن‌ها به ۱۸۰ هزار نفر جدید در سال جاری و ۳۲۰ هزار نفر در سال گذشته می‌رسد.

کارگاه‌های رایگان سلامت ویژه بانوان اتباع

قاسمی گفت: ما وظیفه داریم که در همه موضوعات به‌ویژه حوزه سلامت اقدامات لازم را داشته باشیم، زیرا اگر بی‌تفاوت باشیم به هموطنان خودمان آسیب می‌رسد.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی افزود:همه اتباع غیرایرانی هم زیر پوشش خدمات پزشکی هستند و حتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پزشکی مشهد کارگاه‌های رایگان حوزه سلامت ویژه بانوان اتباع برگزار شده است تا خانم‌ها بتوانند نقش کلیدی خود در سلامت خانواده را به‌خوبی ایفا کنند.

تزریق واکسن کرونا به اتباع خارجی 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این نشست، بیان کرد: به دنبال آن هستیم که سطح ایمنی سلامت غیرایرانی‌ها را که مستقیم و غیرمستقیم با ۹۶ درصد ایرانی‌ها در ارتباط هستند افزایش دهیم.

دکتر ناصر امینی افزود:در این خصوص ۵۷۰ هزار دُز واکسن کرونا به اتباع تزریق شده است و مطابق برنامه دُز یادآور برای ایرانی‌ها برای غیرایرانی‌ها هم اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بحث سرانه‌های حوزه سلامت اتباع یک ریال به دانشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود گفت: به لحاظ کرامت انسانی وظیفه داریم تا همه اتباع را تحت پوشش داشته باشیم از این رو از همه اتباع دعوت شده است تا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و با دریافت واکسن، از خدمات مختلف و رایگان حوزه‌های کودکان، دانش‌آموزان، مادران باردار، سالمندان و دیگر گروه‌ها بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ دی ۱۴۰۱
به مایی که ایرانی هستیم خدمات رایگان ارائه نمیدین بعد به اتباع خارجی خدمات میدین؟