پرداخت برخط مالیات نقل و انتقال سهام شرکت‌های سهامی خاص

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: امکان پرداخت مالیات نقل و انتقال سهام شرکت‌های سهامی خاص از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک بصورت برخط فراهم شد.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در اجرای هوشمندسازی سامانه ثبت شرکت‌ها، امکان پرداخت مالیات نقل و انتقال سهام شرکت‌های سهامی خاص موضوع تبصره یک ماده ۱۴۳ قانون مالیات‌های مستقیم از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک بصورت برخط راه اندازی شد.

 او افزود: متقاضیان می‌توانند پس از تنظیم صورت جلسه نقل و انتقال که از سوی هیئت مدیره شرکت می‌باشد به سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری به آدرس: irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایند و صورت جلسه را در سامانه فوق ثبت و اطلاعات مربوط به نقل و انتقال‌های صورت گرفته را در سامانه وارد کنند.

مدیرکل ثبت اسناد یزد ادامه داد: پس از پذیرش نهایی می‌بایست شخص به پورتال my.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به پرداخت الکترونیکی تکالیف مالیاتی به صورت برخط اقدام نمایند. 

او درباره نقل و انتقال‌های قهری سهام هم گفت: نقل و انتقال‌هایی که از شخص فوت شده به وراث صورت می‌گیرد با توجه به اینکه ماخذ محاسبه مالیات متفاوت است و همچنین در موردی که نقل و انتقال بر اساس احکام مراجع قضایی است که در این مورد ذینفع شخصی به غیر از انتقال دهنده است فرآیند مانند رویه سابق است و اداره مالیاتی گواهی پرداخت صادر می‌کند.

اقبال درباره متقاضیانی که به روش سنتی مالیات پرداخت کرده اند، اظهار داشت: در این موارد، متقاضیان با خطای لزوم پرداخت الکترونیکی مواجه می‌شوند که از آن‌ها درخواست می‌شود به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت‌های یزد مراجعه کنند تا نسبت به رفع مشکل آن‌ها اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار