دیدار وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با وزیر تجارت عربستان در ابوظبی

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در حاشیه یک کنفرانس اقتصادی به میزبانی امارات با همتای سعودی خود دیدار و در خصوص همکاری اقتصادی گفتگو کردند.

نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با مجید عبدالله القصبی، وزیر بازرگانی عربستان سعودی در حاشیه کنفرانسی به میزبانی ابوظبی دیدار کرد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که دو وزیر درباره همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف گفتگو کردند.

به گزارش رویترز، این شبکه به نقل از برکات گفت: اسرائیل نگران صلح با کشور‌هایی است که به دنبال صلح هستند، ما می‌توانیم با هم تاریخ بسازیم!

در ابتدای ماه جاری، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷، به واشنگتن اطلاع داده است که هیچ روابط دیپلماتیکی بین ریاض و رژیم اشغالگر صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

روزنامه سعودی «عکاظ» در این خصوص نوشت: بیانیه پادشاهی عربستان سعودی از جمله مواضع صریح این کشور در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل در رد تمامی ادعا‌های واشنگتن و تل آویو است.

شایان ذکر است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عربستان سعودی را برای انعقاد یک توافق عادی سازی تحت فشار قرار می‌دهد. در مقابل، ولیعهد سعودی شرایطی را برای تکمیل آن تعیین می‌کند، از جمله این شروط دریافت تضمین‌های امنیتی از واشنگتن و کمک به توسعه برنامه هسته‌ای این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
ای ننگ و خاک عالم ؟؟؟؟!!!!!
آخرین اخبار