پادشاه اردن: کرانه باختری و غزه را در امتداد کشور یکپارچه فلسطین می‌دانیم

پادشاه اردن گفت که اردن مخالف هرگونه تلاش برای جدا کردن کرانه باختری از نوار غزه است و این دو منطقه را امتداد کشور یکپارچه فلسطین می‌داند.

پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به هرگونه تنش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، گفت که اردن مخالف هرگونه تلاش برای جدا کردن کرانه باختری از نوار غزه است و این دو منطقه را امتداد کشور یکپارچه فلسطین می‌داند.

عبدالله دوم پادشاه اردن امروز یکشنبه میزبان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود و در این دیدار بر لزوم تلاش حداکثری برای آتش‌بس فوری در غزه و حمایت از غیرنظامیان تأکید کرد.

شبکه اردنی «المملکه» گزارش داد، عبدالله دوم با تأکید بر اینکه اردن همچنان به جمع‌آوری کمک‌های انسانی و پزشکی برای نوار غزه ادامه خواهد داد، نسبت به هرگونه تنش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد.

وی گفت که اردن مخالف هرگونه تلاش برای جدا کردن کرانه باختری از نوار غزه است و این دو منطقه را امتداد کشور یکپارچه فلسطین می‌داند.

پادشاه اردن همچنین بر ادامه هماهنگی میان کشور‌های عربی تأکید کرد تا راهکار عادلانه‌ای برای مسئله فلسطین پیدا شود که مبتنی بر راهکار دو دولتی باشد.

راهکار دو دولتی از جمله طرح‌هایی برای حل مسئله فلسطین است که راه به جایی نبرده است؛ زیرا رژیم صهیونیستی تاکنون با تشکیل کشور فلسطین موافقت نکرده و آمریکا هم در این زمینه، موضع روشنی ندارد؛ به نحوی که در ظاهر حامی این راهکار است، ولی با اقدامات حمایتی خود از سیاست‌های توسعه‌طلبانه صهیونیستها، عملا این راهکار را زیر سؤال می‌برد.

در حال حاضر هم، مذاکراتی برای آتش‌بس در غزه در جریان است که محل برگزاری آن، پاریس است. رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی پیشرفت در این مذاکرات شد، ولی منابع نزدیک به گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن تکذیب این ادعاها، گفتند که تل‌آویو حاضر نیست امتیاز بدهد.

«جهاد طه» سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم امروز گفت: اولویت کنونی، آتش‌بس و پایان بخشیدن به تجاوز اسرائیل به ملت ماست. تلاش‌ها [برای برقراری آتش‌بس] همچنان ادامه دارد و امیدواریم به نتایج مورد نظر دست پیدا می‌کنیم».

این مقام جهاد اسلامی با تأکید بر لزوم آتش‌بس، خروج اسرائیل از غزه و بازگشت آوارگان، تصریح کرد: تماس و هماهنگی بین گروه‌های فلسطینی ادامه دارد، ولی مواضعی که درباره تشکیل کابینه وجود دارد، در حال حاضر مطرح نشده است.

منبع: فارس

برچسب ها: پادشاه اردن ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اگه راست میگی همه روابط با رژیم صهیونسیتی رو قطع کن
آخرین اخبار