جشنواره تئاتر کردی سقز در تقویم برنامه‌های وزارت ارشاد ثبت می‌شود

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر کردی سقز در تقویم برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارتخانه در سال آینده قرار خواهد گرفت.

 کاظم نظری امروز در اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز در مجتمع فرهنگی هنری سقز، اظهار کرد: یکی از مطالبات و خواسته‌های مسئولان و هنرمندان سقزی قرار گرفتن این جشنواره در تقویم برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارتخانه بود که این مهم محقق می‌شود.

وی اعلام کرد: از سوی این مرکز برای دوره آینده جشنواره تئاتر کردی سقز پنج میلیارد ریال و برای جشنواره زیویه هم سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌دهیم.

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال مردم از جشنواره تئاتر کردی سقز را کم نظیر خواند و ادامه داد: تماشاگر چند نمایش هجدهمین دوره این جشنواره بودم که با وجود اینکه متوجه زبان بازیگران که کردی بود نمی‌شدم، ولی بازی بحدی درخشان بود که بخوبی با موضوع آن ارتباط برقرار می‌کردم.

فرماندار ویژه شهرستان سقز برگزاری جشنواره تئاتر کردی را برند و شناسنامه سقز خواند و بیان کرد: برای برگزاری هجدهمین دوره این جشنواره تاکنون ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه داشته که تاکنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

اختصاص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار به ۲ جشنواره فرهنگی و هنری در سقز

استاندار کردستان  نیز در این مراسم گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز و سه میلیارد ریال هم برای جشنواره زیویه در سقز اختصاص یافت.

زارعی کوشا یادآور شد: امیدواریم سال به سال چنین رویدادی با قوت بیشتر برگزار و به رویداد ماندگار فرهنگی و هنری در این شهرستان تبدیل شود.

هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز امروز با اجرای ۲ نمایش با عنوان سئ ئافره‌ت (سه زن) از کرمانشاه و که‌له‌دوشاو عه‌لوکی به کارگردانی سیامک دنیر از ارومیه کار خود را آغاز کرد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

برچسب ها: تئاتر ، سقز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.