آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز

جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز عصر امروز آغاز و تا سوم اسفندماه ادامه دارد. در این جشنواره ۱۲ اثر با هم به رقابت می‌پردازند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر غرب کشور - جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز عصر یکشنبه با حضور مسئولان و فعالان این عرصه آغاز و تا سوم اسفندماه در این شهر ادامه دارد.

از مجموع ۳۰ اثر ارسالی به هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، ۸ اثر از شهر‌های سقز، سنندج، ارومیه، قروه و کرمانشاه و ۴ اثر خارجی توسط هیئت انتخاب و بازبینی جشنواره انتخاب شدند.

در طول این ۴ روز نمایش‌های داخلی «تاسه» به کارگردانی حسن ترقی و نمایش «بووکیکمان هه‌یه و زه‌ماوه‌ندی» به کارگردانی افشین خدری و نمایش «ئه‌ی بالنده» به کارگردانی توفیق ملکی از شهرستان سنندج، نمایش «ئودیپ شاریار» به کارگردانی پرویز احمدی از شهرستان سقز، نمایش «مه‌م و زین» به کارگردانی رسول بانگین و نمایش «سوپ بوقلمون» به کارگردانی سیامک دنیر از شهرستان ارومیه، نمایش «یاسای په‌له سووره کان» به کارگردانی موسی هدایتی از شهرستان قروه و نمایش «سی ئافره‌ت» به کارگردانی سعید پاکزاد از شهرستان کرمانشاه و ۲ اثر خارجی از دهکوک و ۲ اثر از کرکوک در این جشنواره با هم به رقابت می‌پردازند.

همچنین پوستر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز رونمایی شد.

دبیر هجدمین جشنواره تئاتر کُردی سقز خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۲ اثر داخلی و خارجی به این جشنواره راه یافته و با هم به رقابت می‌پردازند.

در کنار این جشنواره، مسابقه عکاسی نیز برگزار خواهد شد. از آثار ارسالی ۲۱ نفر عکاس، ۸ نفر از بهترینان انتخاب شده و آنان موظفند که از هر نمایش ۱۰ عکس گرفته که این در انعکاس و ماندگاری این دوره از رقابت‌ها تأثیر بسزا داشته و در پایان به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

برچسب ها: تئاتر ، سقز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.