اتمام اقدامات سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان غربی گفت: اقدامات سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در حال اتمام است.

استاندار آذربایجان غربی امروز در نشست با حلقه‌های میانی مردمی در ارومیه گفت: اقدامات سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در حال اتمام بوده و از اوایل سال آینده اقدامات نرم افزاری با مشارکت مستقیم مردم آغاز می‌شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: فاز نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردم و آموزش و ترویج همراه بوده و با برنامه‌های تدوین شده، مصرف آب مدیریت خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه مردم و مسئولان در زمینه احیای دریاچه ارومیه همدل و همراه هستند، خاطرنشان کرد: مشکلات با شفافیت با مردم مطرح شده و در گام دوم احیای دریاچه ارومیه، تغییرات با همراهی مردم خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی تغییر الگوی کشت را نیز یکی از مهمترین اقدامات در راستای مدیریت صحیح مصرف آب دانسته و افزود: ۶.۵ میلیون تن میزان تولید محصولات کشاورزی استان بوده و خام فروشی از مشکلات اصلی کشاورزان و منطقه است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۳۵ درصد سیب درختی کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار تن هدررفت محصول در بخش سیب درختی وجود داشته و علیرغم اینکه تولید سیب درختی در منطقه جا افتاده، اما ارزش اقتصادی برای مردم ندارد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه ۱۴۰ هزار هکتاری باغات منطقه در سال‌های اخیر، افزود: با این اقدام ۲.۵ میلیارد مترمکعب بر مصرف آب بخش کشاورزی استان اضافه شده و ۷۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه دریاچه ارومیه حفر شده است.

سالانه ۱۵۰ کیلومتر راه در آذربایجان غربی احداث می‌شود

استاندار آذربایجان غربی به احداث سالانه ۱۵۰ کیلومتر راه در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم نیز اشاره کرده و یادآور شد: رکورد احداث راه قبل از دولت سیزدهم ۹ کیلومتر در سال بوده و اکنون ۱۵۰ کیلومتر در سال شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۵۶۲ روستای استان در ۲۸ ماه گذشته گازدار شده، افزود: تداوم نهضت گازرسانی علیرغم وجود مناطق کوهستانی و صعب العبور در آذربایجان غربی، از خدمات بی بدیل جمهوری اسلامی بوده است.

وی در ادامه یکی از شعار‌های محوری دولت را مردمی سازی عنوان کرده و بیان داشت: در دو سال گذشته، پنج هزار پروژه به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان در استان با توجه به مناطق محروم و ایجاد توازن و توسعه متوازن به اتمام رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند ماه امسال، گفت: ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در آذربایجان غربی، آموزش دیده اند تا به خلق حماسه‌ای بزرگ یاری رسانند.

 امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار راهبرد اصلی انتخابات

معتمدیان همچنین با بیان اینکه راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت برای برگزاری انتخابات، در دستور کار بوده، افزود: دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است، ولی حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای، مجدداً توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه مشارکت مردم آذربایجان غربی در دوره‌های قبل همواره بالا بوده، تصریح کرد: شرکت در انتخابات حق مردم بوده و باید در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.