معاون بهداشت وزارت بهداشت:

سویه جدید کرونا شدت بیماری‌زایی بالایی ندارد

حسین فرشیدی گفت: اکنون به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع یک تعهد دولتی برای ارتقای سلامت مردم است و این کار در راستای برنامه پوشش همگانی سلامت خوب برای مردم اجرا می شود.  

وی افزود: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از سال ۹۱ به صورت پایلوت در دو استان مازندران و فارس شروع شده است. اجرای برنامه سلامت خانواده کار بزرگی است و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است؛ اکنون حدود ۳۰ میلیون نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و در روستاها داریم و ۱۸۰۰۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی راه اندازی شده است.

فرشیدی ادامه داد: اکنون به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفتیم و الان بیش از ۴۶ میلیون نفر در طرح پویش ملی سلامت مشارکت داشته اند. هر سویه ای که در دنیا بروز پیدا کند به دلیل تردد مسافران به ایران می آید. سویه جدید کرونا هیچ گونه تغییر در بروز بیماری نداشته و شدت بیماری زیاد نیست.

وی اضافه کرد: افراد در تجمعات از ماسک استفاده کنند. افراد دارای علائم از حضور در تجمعات بپرهیزند. تزریق واکسن پنوموکوک از دیروز در شهرستان خمیر هرمزگان شروع شده است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: هر ایرانی باید یک مراقب سلامت داشته باشد و اکنون در ۱۹۵ شهر بالای ۲۰ هزار نفر و چندین منطقه تهران این طرح شروع شده است و ۲۷ میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.   

فرشیدی گفت: ادغام خدمات بهداشتی با آموزش، تقویت شبکه، مردمی سازی خدمات، ارتقای سلامت اجتماعی و استفاده از فناوری جدید و هوش مصنوعی برنامه های وزارت بهداشت و از جمله محورهای برنامه بین المللی سلامت خانواده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار