مقام بولیویایی:

نامطلوب خوانده شدن رئیس‌جمهور برزیل توسط تل‌آویو افتخار است

رئیس‌جمهور سابق بولیوی اعلام کرد اینکه رژیم صهیونیستی رئیس‌جمهور برزیل را عنصر غیرمطلوب خوانده است، نه تنها ننگ نیست بلکه افتخار و مزیت است.

اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی تأیید کرد که اعلام کردن لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به عنوان  شخصیتی غیرمطلوب برای رژیم صهیونیستی توسط اشغالگران صهیونیست یک مزیت است.

به گزارش المیادن، مورالس در پست خود در پلتفرم  X نوشت که غیرمطلوب خواندن داسیلوا یک مزیت است زیرا از سوی یک رژیم نسل کش صادر شده است که کودکان را سلاخی می‌کند. او در ادامه همبستگی خود را با داسیلوا اعلام کرد.

مورالس همچنین با بیان اینکه رئیس جمهور برزیل با توجه به تجاوزات ۱۳۷ روزه رژیم صهیونیستی از جان و کرامت مردم فلسطین دفاع کرده است، گفت که داسیلوا متعهد به زندگی و صلح در برابر جامعه جهانی و مردم جهان است.

بر اساس آنچه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند برزیل به این غیرمطلوب خوانده شدن رئیس‌جمهور خود با خروج سفیرش از تل‌آویو و احضار سفیر صهیونیستی در برزیل پاسخ داد. این در حالی است که یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر اعلام کرد که رئیس جمهور برزیل تا زمانی که اظهارات خود در مورد غزه را پس نگیرد، شخص غیرمطلوب است.

داسیلوا پیش از این اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه نسل کشی می‌کند و آنچه که انجام می‌دهد به هولوکاست در طول جنگ جهانی دوم شبیه است. رئیس جمهور برزیل به خبرنگاران در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، جایی که در نشست اتحادیه آفریقا شرکت کرده بود، گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد یک جنگ نیست، یک نسل کشی است. ارتشی آماده با زنان و کودکان می‌جنگدد.

او ادامه داد: آنچه در نوار غزه علیه مردم فلسطین در حال رخ دادن است در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است، در واقع زمانی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت این اتفاق افتاده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
رئیس جمهور برزیل خیلی آدم خوبیه برعکس اون رئیس جمهور خل چل آرژانتین
آخرین اخبار