رژیم صهیونیستی سفیر برزیل را احضار خواهد کرد

همزمان با سخنان انتقادآمیز رئیس‌جمهور برزیل درباره نسل‌کشی در غزه، وزارت خارجه صهیونیست‌ها قصد دارد سفیر برزیل را احضار کند.

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که سفیر برزیل را احضار خواهد کرد تا او را به خاطر اظهارات لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل که به شدت از رویکرد رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه انتقاد کرده بود، توبیخ کند.

براساس گزارش القدس العربی، کاتس در پلتفرم ایکس نوشت: هیچکس حق اسرائیل برای دفاع از خود را تضعیف نخواهد کرد. وزارتخانه فردا دوشنبه سفیر را احضار خواهد کرد.

لولا داسیلوا روز یکشنبه رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه متهم کرد و آنچه را که کابینه صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد را با جنایات جنگ جهانی دوم و هولوکاست، تشبیه کرد.

 لولا در آدیس آبابا، جایی که در نشست اتحادیه آفریقا شرکت کرد، به خبرنگاران گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد جنگ نیست، نسل‌کشی است. این جنگ سربازان علیه سربازان نیست. این جنگ بین یک ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

رئیس‌جمهور برزیل ادامه داد: آنچه در نوار غزه با مردم فلسطین در حال رخ دادن است در هیچ مرحله دیگری از تاریخ رخ نداده است. در واقع، زمانی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت، این اتفاق افتاده بود.

این یکی از تندترین اظهارات رئیس جمهور چپگرای برزیل در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از زمان آغاز آن در ۷ اکتبر است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار