بازداشت ۲۸۱ مهاجر غیرقانونی در استان‌های مختلف ترکیه

نیرو‌های امنیتی ترکیه در استان‌های مختلف این کشور ۲۸۱ مهاجر غیرقانونی را بازداشت و به محل‌هایی برای اخراج به کشور‌های مبدا خود اعزام کردند.

استان ادرنه واقع در شمال غربی ترکیه در بیانیه‌ای فاش کرد که مقامات این استان ظرف یک هفته ۱۶۶ مهاجر غیرقانونی را که قصد عبور از مرز این کشور به سمت اروپا را داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای امنیتی در استان بالیکسیر نیز ۳۰ مهاجر غیرقانونی و دو نفر مظنون به دست داشتن در قاچاق انسان را در ۲۴ ساعت گذشته دستگیر کردند.

در همین حال که گارد ساحلی ترکیه در منطقه فتحیه در استان موغلا واقع در جنوب غربی ۱۴ مهاجر را پس از گیر افتادن در دریا به دلیل شرایط بد جوی در ۲۴ ساعت گذشته از غرق شدن نجات داد. همچنین در موغلا، نیرو‌های گارد ساحلی ۳۲ مهاجر غیرقانونی از جمله ۴ کودک را که توسط مقامات یونانی به سمت آب‌های سرزمینی ترکیه در سواحل منطقه بدروم رانده شده بودند، نجات دادند.

مقامات استان ازمیر نیز ۳۹ مهاجر غیرقانونی از جمله ۲۴ کودک را پس از گارد ساحلی آنان را به سمت آب‌های سرزمینی ترکیه رها کردند از غرق شدن نجات دادند. همه مهاجران غیرقانونی برای تکمیل مراحل قانونی خود به مراکز اخراج در استان‌هایی که در آن مستقر هستند، منتقل شدند.

چندی پیش نیز پلیس ترکیه اعلام کرد ۳۷ مهاجر شامل ۱۱ زن، ۱۰ مرد و ۱۶ کودک را به دلیل ورود غیرقانونی که توسط قاچاقچیان به ترکیه آورده شده بودند را دستگیر کرد. گفته می‌شود ملیت اکثر این مهاجران افغان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چندتاش ایرانی بود؟
آخرین اخبار