رئیس دانشگاه امیرکبیر:

هوش مصنوعی فرصت رقابت و تجاری سازی ایجاد می‌کند

همایش ملی اقتصاد دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

علیرضا رهایی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش ملی اقتصاد دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم که در دانشکده پلیمر برگزار شد بیان داشت: اگر توجه کنیم به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تلاش‌مجدانه و جهادی در اقتصاد مقاومتی، مشاهده می‌کنیم که این تاکیدات باعث شده تلاش های زیادی در جهت استقرار اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل بگیرد. واژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده و مولفه های آن به بحث گذاشته شده و مقدمات اجرایی آن انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه این نشست بستر مناسبی برای تحقق این هدف مهم و تحول آفرین در کشور است، افزود: برای تحقق اقتصاد هوشمند چهارچوب های خاصی در جهت تجارت الکترونیک، توسعه شتاب دهنده های کسب و کار و خرید و فروش محصولات از طریق اینترنت که در جهت رفاه حال مردم است، تعریف شده است. از طرح‌های برگزیده دانشجویی و صنعتی نیز  تقدیر می‌شود.

رهایی ضمن اشاره به اینکه توسعه از رمزارزها مکان استفاده از پرداخت های دیجیتال را فراهم می کند، گفت: فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیا هم باعث ایجاد یک سری مزیت‌های رقابتی و همچنین فرصت های تجاری‌ نوین شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد: دانشگاه ما به عنوان یکی از پیشروها در بحث هوش مصنوعی در کشور و مرکز مدیریت فناوری می‌تواند از جنبه های مختلف به توسعه اقتصاد دیجیتال که مورد بحث ما است کمک کند.

او ادامه داد: در دانشکده‌های مختلف مرتبط با این زمینه ها و رشته‌ها دانشجویان در رده های مختلف تحصیل می‌کنند. این فرصت خوبی است برای آموزش، تا دانش آموختگان بتوانند زمینه توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش را فراهم کنند.

رهایی گفت: در بخش هایی که بحث‌همکاری با صنعت مطرح است. دانشگاه امیرکبیر سابقه خوبی دارد و می تواند باعث یک نوآفرینی متمایز باشد. در این ارتباط، پارک علم و فناوری دانشگاه هم فعال است که زمینه خوبی را برای ارتباط دانشگاه با صنعت فراهم می‌کند.

او در آخر گفت: با این بسترهای‌خوبی که فراهم شده می‌توانیم فرصت‌های خوبی برای تشویق دانشجویان به کار آفرینی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار