نظارت بر فعالیت اصناف در استان اردبیل تشدید می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشدید نظارت بر اصناف این استان در قالب طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

مسعود ایرانی گفت: این طرح در راستای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، استمرار نظارت و بازرسی در بازار با اولویت اقلام مهم سبد مصرفی خانوارها در مناسبت‌های پیش‌رو با نظارت مستمر بر همه حلقه‌های زنجیره تولید، تامین و عرضه از ۱۶ اسفند تا ۲۴ فروردین اجرا خواهد شد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و سایر نهادها برای اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار کالا و خدمات افزود: گروه‌های بازرسی سیار و ثابت در مرکزهای عمده عرضه کالا، میدان‌های میوه و تره‌بار، پایانه‌های مسافربری بین شهری، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و در سطح شهر به منظور سهولت دسترسی مصرف‌کنندگان به مرجع‌های نظارتی و رسیدگی سریع و موثر به تخلف‌ها مستقر خواهند شد.

او همچنین پایش مستمر وضعیت تامین و توزیع مایحتاج عمومی از سوی دستگاه‌های متولی، متناسب با میزان تقاضا و جلوگیری از تخلف‌های احتمالی، اقدام‌های پیشگیرانه و رسیدگی سریع به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی، در نظر گرفتن تمهیدهای لازم به منظور هم‌افزایی و جلب همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های مربوطه با هدف ایجاد آرامش و اثربخشی موثر و وحدت رویه در اقدام‌های نظارتی را دیگر هدف‌های اجرای این طرح برشمرد.

ایرانی با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارتی ۱۴۰۳ موجب حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی با توجه به افزایش سطح تقاضا در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان خواهد شد، گفت: برای رسیدگی سریع به پرونده‌های مربوطه و در صورت امکان رسیدگی به صورت سیار و همزمان با تشکیل پرونده تخلف، هماهنگی لازم با تعزیرات حکومتی انجام شده است.

او در ادامه افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور فروش، گران‌فروشی، احتکار کالاهای اساسی، فروش اجباری کالا به همراه کالای دیگر و سایر موارد می‌توانند موضوع را به وسیله سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.