طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی تهران آغاز شد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر کاهش صف‌های انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها گفت: طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی آغاز شد.

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی در راستای کاهش صف انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها به ویژه پایانه ونک طرح شروع شده و تا ۲ ماه آینده به بطور کامل اجرا می‌شود.

وی افزود: در برخی خطوط که پر مسافر است تاکسی ون اضافه می‌کنیم و برخی خطوط نیز که ضرورت نباشد حذف و تاکسی‌های آن به سایر خطوط اضافه خواهند شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این طرح به مناسبت ایام پایانی سال که حجم مسافران تاکسی برای خرید شب عید بیشتر می‌شود اجرایی شده و تلاش داریم که میزان انتظار مسافران در برخی خطوط پر ازدحام را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: این طرح در شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده و مسافران با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام می‌شود و همچنین این طرح به لحاظ اقتصادی برای شهروندان ارزان‌تر است.

مالکی با اشاره به برقی سازی این ناوگان نیز اضافه کرد: طبق قرارداد‌های صورت گرفته با شرکت‌های چینی ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰ هزار دستگاه ون وارد کشور می‌شود و در ناوگان حمل و نقل پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، افزود: تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال است که روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را در سطح پایتخت جابه‌جا می‌کنند.

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
تاکسی ها سهمیه اشون کفاف خودشون رو نمیده ،بعد بخوان بنزین بفروشن؟اگه اینجوره کارت وانت ها هم دست جایگاه دارها دیده شده،اما تخلف چندنفر متخلف رو که نباید به نام بقیه نوشت،مثلا خیال کردی یه راننده تاکسی چقدر سهمیه میگیره که بخواد بنزینش رو بفروشه؟تازه به این فکر کردی که زباد کارکردن باگاز موجب روغن سوزی یا واشرسرسیلندرسوزوندن یا تاب برداشتن سرسیلندر موتور ماشین میشه که هزینه تعمییرش صدبرابر اون پولی میشه که برفرض تاکسیران بخواد بافروش بنزین بدست بیاره،پس چیزی نمیدونی بیخود نظر نده،اگه با راننده تاکسی جماعت لج هستی،مرد باش حداقل تهمت ناروا به این قشر زحمتکش مظلوم نزن و خجالت بکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام کاش میشد نگاهی به صف تاکسی ها می‌انداخت که مسافران را دست به سر میکنند به استپ وتبسی پیوستند از خطوط خودشان خارج شدند مردم مجبور کردن کرایه اضافه بدند تا مقصد حقوق شهروندی رانابود کردند
Iran (Islamic Republic of)
رضا پارسای نهاد
۰۰:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
امیدوارم این طرح در کنار دیگر خدمات خدوم مجموعه شهرداری و مدیریت جهادی دکتر زاکانی اثر بخش بوده و برای مردم نجیب مان رضایت خاطر. بنده خود توفیق خدمت به مردم عزیزمان بعنوان راننده تاکسی را داشته ام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بنزین ارزون فقط باید به خطیا داده بشه چون قابل کنترلن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
یک نگاهی به پمپ بنزین ها بیندازی متوجه میشی کارت های بنزین پمپ ها از محل همین تاکسی ها تامین میشه تاکسی ها از گاز استفاده میکنند بنزین سهمه کارتشان رو به پمپ بنزین ها میفروشند
آخرین اخبار