رسوایی فیلم غیراخلاقی نحوه رفتار ارتش رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی

ویدئوی یک سرباز رژیم اسرائیل که از یک اسیر فلسطینی برهنه و در حال خونریزی بازجویی می‌کند، به عنوان سندی دیگر از توحش رژیم صهیونیستی موجی از خشم و انزجار جهانی را به دنبال داشت.

معاهدات بین‌المللی می‌گوید نباید افرادی که در بازداشت به سر می‌برند را در معرض شرمساری غیرضروری در انظار عمومی قرار داد و از این منظر، تصاویری که در آن‌ها مردان بازداشت‌شده در غزه به صورت برهنه با دستان و چشمان بسته مشاهده می‌شوند، سندی متقن از نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، این تصاویر از سوی مردانی منتشر شده که هنوز سربازان رسمی ارتش اسرائیل هستند یا در زمان ضبط ویدئو رسما در خدمت ارتش این کشور بوده‌اند. نکته قابل تامل این است که آن‌ها در این ویدئو‌ها هویت خود را پنهان نکرده‌اند. در همین ویدئو دیده می‌شود که مرد بازداشت‌شده بعد از بازجویی با پای برهنه در خیابان‌های غزه گردانده می‌شود که این رفتار نیز برخلاف ماده ۱۳ معاهده سوم ژنو است که درباره قوانین جنگی می‌گوید؛ از اسرا باید محافظت شود به‌ ویژه در برابر خشونت، ارعاب، اهانت و قراردادن آن‌ها در انظار عموم.

این جنایت هولناک در حالی برملا شده که پیش از این نیز اقدامی مشابه به صورت جمعی علیه اسرای فلسطینی صورت گرفته بود؛ اواخر آذرماه ویدئو‌ها و تصاویری از اسارت آوارگان فلسطینی در مناطق «جبالیا» و «بیت لاهیا» در شمال غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شد. اسرایی که صهیونیست‌ها مدعی‌ هستند خود را تسلیم کرده‌اند. طبق این تصاویر نظامیان رژیم صهیونیستی به شیوه داعشی‌ها، اسرا را برهنه کرده و روی زمین نشانده بودند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این افراد از «نظامیان» حماس هستند که دستگیر شده‌اند و برای بازرسی بدنی برهنه شده‌اند، اما ویدئو‌هایی که به‌ تازگی منتشر شده‌اند دروغ این رژیم را برملا کرده و نشان می‌دهد که این افراد «غیرنظامیانی» هستند که به آن‌ها سلاح داده شده و از آن‌ها فیلم گرفته شده است.

تصویری از بازداشت‌شدگان فلسطینی در «بیت لاهیا»

شرح عکس: تصویری از بازداشت‌شدگان فلسطینی در «بیت لاهیا»

مجموع این رفتار‌های ضدبشری و جنایتکارانه در حالی صورت گرفته که شرایط حاکم بر فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، شرایط جنگی است؛ لذا قوانین بین‌المللی جنگی از جمله قوانین ژنو و صلیب سرخ و ... شامل آن می‌شود و هرگونه اقدام تحقیرآمیز، شکنجه، ضرب و شتم و... علیه اسرا نقض معادلات بین‌المللی بوده و سران رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم تمامی این فجایع می‌باشند.

این جنایت آشکار چنان ابعاد گسترده‌ای داشته که حتی رسانه‌های غربی که تمام‌قد در خدمت رژیم صهیونیستی هستند و به تطهیر جنایت‌های این رژیم مشغولند نیز نتوانسته‌اند آن را کتمان نمایند؛ چنانکه «بی‌بی‌سی» که جانبداری‌اش از جنایت‌های رژیم صهیونیستی خشم مردم انگلیس را برانگیخته، در گزارشی با اشاره به انبوهی از ویدئو‌های منتشر شده از جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی به نقل از «جفری نایس»، وکیل بریتانیایی حقوق‌بشر در عرصه بین‌المللی، عنوان می‌کند که ضبط و انتشار چنین تصاویری «می‌تواند جنایت جنگی» محسوب شود. در باب این جنایت‌های ضد بشری چند نکته قابل تامل است:

نخست آنکه همزمان با انتشار این جنایات، رسانه‌های غربی همچون بی‌بی‌سی با برجسته‌سازی مواضع ارتش صهیونیستی مبنی بر اینکه انتشار تصاویر کار یکی از نیرو‌های ذخیره ارتش این رژیم بوده به دنبال تطهیر سران رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که سابقه ۷۵ سال اشغال فلسطین نشانگر ماهیت حاکمیت و جنایت سیستماتیک این رژیم است و نمی‌توان جلوه‌های این ماهیت را به یک اقدام فردی یا خودسرانه یک سرباز تقلیل داد. وقتی وزیر صهیونیست خواستار استفاده از بمب اتم علیه دو میلیون ساکن غزه می‌شود یا «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم نقشه‌ای بدون فلسطین و فلسطینی را به نمایش می‌گذارد جز رفتار‌های افراط‌گرایانه سربازان و ساکنان اراضی اشغالی پیامدی نخواهد داشت.

دوم آنکه رفتار غیرانسانی، شکنجه و تحقیر اسرای فلسطینی، در گذشته و حال توسط حامی و متحد اصلی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا و انگلیس نیز تکرار شده است. شکنجه‌های قرون وسطایی و اعتراف‌گیری از بی‌گناهان به شیوه غرق مصنوعی توسط آمریکا در زندان گوانتانامو و رسوایی اخلاقی آمریکایی‌ها در زندان ابوغریب عراق همچنین جنایاتی که آمریکایی‌ها در ۲۰ سال حضور در افغانستان مرتکب شدند، تنها گوشه‌ای ازرفتار‌های ضدانسانی حامیان رژیم صهیونیستی است که یکسان بودن ماهیت این کشور‌ها و رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

نکته قابل توجه آنکه به‌رغم آشکار شدن ماهیت چنین فجایعی همچنان برخی رسانه‌های غربی که خود را مرجع صحت و تایید اخبار معرفی کرده و مدعی حرفه‌ای‌بودن هستند، به تطهیر و اهمیت زدایی از این فجایع می‌پردازند؛ مانند «بی‌بی‌سی» که در گزارش خود با واژگانی همچون «رفتار‌های خودسرانه» و «اخراج سرباز خاطی» بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش گذاشت.

نکته قابل توجه و همسو با رژیم صهیونیستی این بود که بی‌بی‌سی اذعان می‌کند جهت حذف این ویدئو‌ها در فضای مجازی اقدام کرده و تاکید می‌کند: «بعد از این که ما این ویدئو‌ها را با ارتش اسرائیل و پلتفرم‌هایی چون تیک‌تاک و یوتیوب در میان گذاشتیم، آن‌ها دسترسی به این تصاویر را متوقف کردند.»

پخش ویدئو‌های شوکه‌کننده از جنایت‌های ارتش اسرائیل در حالی متوقف شد که این تصاویر می‌تواند در دادگاه‌های بین‌المللی همچون لاهه برای اثبات نسل‌کشی فلسطینی و آپارتاید رژیم صهیونیستی به عنوان سند ارائه و تلقی شود و حال انگلیس به صراحت اعلام می‌کند برای حذف اسناد جنایات جنگی علیه مردم فلسطین اقدام کرده است.

منبع: نورنیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
سر و تن سران بی غیرت عرب سلامت باشد. آیا روزی خواهد رسید که این رهبران خائن جوابگو باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
آیندگان از کشورهای عربی در قبال جنایت علیه فلسطین چه خواهند گفت ...بخاطر ترس از منافع ملی شأن و ترس از غرب وناتو و ...سکوت اختیار کردند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
از دیو و دد ملول گشتم و انسانم آرزوست!....خدااااااااا
بعد از ۷۵ سال مظلومیت و بیچاره گی و انواع و اقسام مصیبت های غصب سرزمین، خانه ، زمین و مجروح ، کشتن ، ربودن و اسارت مرد و زن و کودک، حالا که عده ای از خودشون که کارد به استخوانشون رسیده و تصمیم گرفتند با مبارزه واقعی مستقلانه این مرگ و خفت و خواری رنج تدریجی هر روزه ، رو با یه تلاش منتهی به مرگ یکباره یا ان شا الله پیروزی با نصرت الهی آغاز کنند، هستند بی رحم ها و کم شرافت هایی که نمک بپاش زخم شدند و حرف هایی می زنند که بجز دل سوزندون چیز دیگه ای نداره!!!
راستی اگه در مورد خودشون خانواده شون و خونه شون هم اینطور بود بازم همین مواضع رو میگرفتند؟!!! اصلا شما خدا رو باور دارید؟! باور دارید خدا ناظر بر شما هم هست؟!!
همراهی و همدلی با هر کس و هر چیزی شما و ما رو داخل و شریک در همون فکر و عمل و احساس میکنه این بیان مفهوم ایه قرآن کریم هست، همراهی و قبول مظلوم یا ظالم!!! البته که انتخاب با شما ست و حتما و لابد هم که نتیجه انتخاب هم برای شماست..‌
همه ماهایی که میبینیم و میشونیم و نظر میدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
الهی صبر خدا در مورد شما تموم بشه و شما به نتیجه اعمال پلید و ننگین غیر انسانی و غیر اخلاقی و وحشیگرانه تون برسید و خدا ما رو شاهد این رسوایی و نابودی شما بکنه...
دلم آتیش گرفت...خدا چقدر ظلم چقدر جنایت چقدر خیانت چقدر وحشی گری چقدر بی اخلاقی چقدر بی شرفی چقدرررررررررررررررررررررررررر؟!!!!¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
در دنیا قدرت و عقل و تدبیر و سرمایه و.. مانع می شود که تحقیر شوی منتها صَهیون بی پدر از این منابع که به خودش هم تعلق ندارد سوء استفاده می کند و ملت مظلوم فلسطین هم متاسفانه خیلی از اقدامات عملی را بر اساس تعصب و احساس و خشم و باورهای سنتی و.. پیاده می کند واین ترکیب باعث قوزبالا قوز می شود خدایی نکرده خدایی نکرده اگر یک صدم این برنامه برای ایرانی جماعت پیاده می شد جد و آباد کل صهیون جلوی چشمهاش آورده می شد و 7 نسل بعد از آن هم باید تاوان چنین اقدامی را می دادند بعد از انقلاب خیلی از افراد فاسد در نظام قبلی در خارج از کشور ترور می شدن! بعد از جنگ هم خیلی از افسران و خلبانان حزب بعث در گوشه کنار دنیا به هلاکت می رسیدن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
والله اگر در کویر خانه ساخته بودند الان فلسطین یه استان بود؛بابا فلسطین مال شما نیست؛شما از بس خون دیدید دیگه پر پر شدن عزیزانتون براتون طبیعی شده؛لایک منفی دهنده های بی مغز بسم الله؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
از مدرکل ارشاد گیلان چه خبررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
خیابان صدام حسین در جنوب غزه محله ی رفح
باعث شده بسیاری از خانواده‌های‌مذهبی از حماس کینه داشته باشن
ضمن اینکه فرقه ی وهابیت در غزه جایگاه و محبوبیت داره...
علاوه بر حمایت تسلیحاتی، باید در مورد برطرف کردن اختلافات دینی و نزدیکی مذاهب هم با فلسطینی‌ها صحبت کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
اونموقع که طوفان رو شروع میکردن و یک دختر برهنه رو پشت وانت میچرخوندن و عربده پیروزی میکشیدن باید به فکر گرد و خاکی که تو چشم خودشون میره هم باید میمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
اون دختر خودش برهنه بود عزیز مشروب خورده بود مست بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ببند اون دهنو
خودتم میدونی چرت میگی ولی باز اسرار داری بگی چون عقل تداری راحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
دشمن اسلام اسرائیل کثافت هم سرزمین گرفته هم بمباران انجام داده ویرانی کرده
هم کودکان زن مرد را بشهادت رسونده هم آواره کردن دیگه تا چه اندازه پلیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
مرگ برصهیونیستها وحامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستهای خونخوار وکثیف وخبیث وغارتگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
۳۰۰ میلیون عرب و ۲۲ کشور عربی سرتونو بالابگیرید که چجور کتک خور ۶ میلیون یهودی شدین

شبکه های مجازی پر شده از خبرهایی نظیر توالت طلا و آفتابه طلا و خاک انداز طلا و موبایل طلا در کشورهای عربی خلیج فارس.ولی همینا عرضه ندارن یه بطری اب معدنی به فلسطین بدن

فقط عربستان زحمت کشیده واسه کفن و دفن فلسطینی ها کَفَن داده

خاک توسر همتون.خاک بر سر بی عرضه تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
لعنت خدا بر بانیان این ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
تف وننگ برهمه مدعیان بز دل مسلمان نما.
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
دیگه موشکی ازغزه شلیک نمیشه چه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
چرا شلیک میشه
خوبم شلیک میشه
تا جون هر چی کودک کش پفیوز بیشرف در بیاد
حالا حالاها تو خواب و رویاهاشون از بین بردن حماس باید ببینن

تا زمان هست و زمین هست و زندگی هست
مقاومت زنده ست و ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
با این جنایتشون قبر خودشون می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۱۳:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
واقعیا یا الکی
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر اسراییل شیطان ?
Italy
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
اون موقعی که اون طوری حمله کردند و همه رو به خاک و خون کشیدند باید فکر اینجاشم میکردند
Iran (Islamic Republic of)
رضا اکبرنیا
۲۱:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
یا اینکه کورو کری و یا جیره خوری خودتو به کوری و کری زدی که 70 سال جنایت ،خفقان و زورگویی رو نمیبینی اما این یک روز رو خوب میبینی! چرا حماس و فلسطین دست به حمله ای زدکه از قبل میدونست هزینه سنگینی براش داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
درسته خیلی وحشیانه رفتار کرد اسرائیل ولی تصاویر روزهای اول جنگ رو یه مرور کنین میبینین حماس قدرت کافی نداره اگه داشت الان مجبور بودین مثل همیشه یه طرفه خبر بزارین و با سانسور شدید اخبار پوشش بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
لعنت به اسرائیل و حامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
در جنگ حلوا خیرات نمیکنن، کسیکه جنگو شروع میکنه باید همه جوانبو مصیبت های جنگو هم در نظر بگیره !
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
اگه این کار رو حماس با سرباز های اسرائیلی می کرد الان همه اعتراض می کردن ولی الان همه لال هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
داعش فرزند این شیطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۹:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : مقاومت‌های اسلامی هم آینه روبه روی صهیونیستها باشند یعنی هر عملی بر روی اسیرانشان انجام می دهند بر روی اسیران صهیونیستی همان اعمال رفتار کردار گفتار را دقیقا عمل کنید قصاصشان کنید . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
از این بدتراشا کردن کا اسرائیلی این کارارا میکنن مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۷:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : ای مومنین مسلمین حزب الله ای مقاومت‌های اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص با اسیران همان برخوردی را که دستور قرآن کریم مقدس و حضرت رسول الله ص است عمل کنید نه بیشتر و نه کمتر مواظب باشید با اسیرانتان به گونه ایی رفتار نکنید که از عدالت قرآنی اسلامی خارج باشد . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .
آخرین اخبار