نهاد‌های امور زندانیان فلسطینی خواستار افشای سرنوشت زندانیان غزه هستند

کمیسیون امور اسیران و باشگاه اسرای فلسطین خواستار افشای سرنوشت اسیران جنگ غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

پس از آن که روزنامه هاآرتص از شهادت تعدادی از اسرای فلسطینی به دلیل شرایط اسف بار بازداشت خبر داد، کمیسیون امور اسیران و باشگاه اسرای فلسطین خواستار افشای سرنوشت اسیران جنگ غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: صد‌ها اسیر فلسطینی از نوار غزه از ۷ اکتبر در بازداشتگاه «سده تمان» در نزدیکی بئرشبع زندانی هستند. شرایط داخل زندان حاکی از آن است که برخی از اسرای فلسطینی در داخل بازداشتگاه شهید شده‌اند، در حالی که ارتش اسرائیل مدعی است که شرایط بازداشت آن‌ها در حال بررسی است.

به نوشته این روزنامه، این اسرا بیشتر ساعات روز را با دستبند و چشمان بسته می‌گذرانند و ارتش نیز حتی در ساعات شب چراغ‌ها را روشن نگه می‌دارد و برای تحقیقات به بخش بازجویی منتقل می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، اسرا در داخل بازداشتگاه از هر سنی اعم از کودکان و سالمندان هستند. در حالی که محدودیت‌های اعمال شده برای آن‌ها مانع از حرکت آزادانه آن‌ها می‌شود. همچنین زنان و دختران فلسطینی که پس از ورود زمینی به نوار غزه توسط ارتش اسرائیل دستگیر شده بودند به «آناتوت» اردوگاهی در نزدیکی قدس منتقل شدند. 

کمیسیون امور زندانیان و باشگاه اسرای فلسطین از جهانیان و نهاد‌های حقوق بشری بین المللی خواستند تا ارتش رژیم اسرائیل را برای افشای سرنوشت زندانیان غزه و توقف جنایت ناپدید شدن اجباری آن‌ها تحت فشار قرار دهند؛ جنایتی که نقض آشکار قوانین بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار