دستگیری ۱۱ هزار فلسطینی در سال ۲۰۲۳

جامعه زندانیان فلسطینی امروز آمار‌های جدیدی از توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان منتشر کرد.

سال ۲۰۲۳ در حالی به پایان رسید که رژیم صهیونیستی در توحش علیه فلسطینیان تمامی رکورد‌های پیشین را شکست. از شکستن رکورد بیشترین کشتار غیرنظامیان فلسطینی تا موج گسترده حملات شهرک نشینیان صهیونیست به فلسطینیان کرانه باختری، از جمله اقدامات تاریخی صهیونیست‌ها بودند. موج گسترده دستگیری فلسطینیان از دیگر موارد انجام شده از سوی این رژیم بود. 

به گزارش الجزیره، جامعه زندانیان فلسطینی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تنها در سال ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی ۱۱ هزار فلسطینی را دستگیر کرده است. 

براساس داده‌های آماری ارائه شده از سوی این گروه، یک هزار و ۸۵ مورد از این دستگیر شدگان کودک و ۳۰۰ تن از آن‌ها زن بودند که بدون ارتکاب هیچ جرمی از سوی نظامیان صهیونیست به اسارت درآمدند. 

آمار‌ها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در زمان احساس خطر به طور گسترده اقدام به دستگیری فلسطینیان می‌کند. برای مثال، میزان دستگیر شدگان سال ۲۰۲۳ تقریبا برابر با آمار دستگیر شوندگان در انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۱-۲۰۰۲ بود. 

از این میان، پس از حمله هفتم اکتبر جنبش حماس به دشمن صهیونیست، اسرائیل اقدام به دستگیری ۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی کرده است که از این میان ۳۵۵ مورد از آن‌ها کودکان و ۱۸۴ تن زن بودند. 

هم اکنون ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۳ هزار و ۲۹۱ تن از آن‌ها حتی تفهیم اتهام نیز نشده و جرمی انجام نداده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار