نماینده ویژه رئیس جمهور:

قیمت سوخت تا آخر دولت سیزدهم، افزایش پیدا نمی‌کند

رضوی با بیان اینکه قرار است تا آخر دولت سیزدهم،قیمت سوخت افزایش پیدا نکند، گفت: قیمت سوخت بر مبارزه با قاچاق سایه انداخته است.

سید مجید رضوی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان، گفت: روزانه مقدار زیادی قاچاق سوخت از مرز‌های کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است تا آخر دولت سیزدهم قیمت سوخت افزایش پیدا نکند و با همین قیمت بتوانیم شرایط را اداره کنیم، گفت: قیمت پایین سوخت در کشور نسبت به سایر کشور‌ها و حتی کشور‌های همسایه باعث شده که سوخت از کشور قاچاق شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بحث قیمت سوخت بر مبارزه با قاچاق سوخت سایه انداخته است، افزود: از آنجا که بالا بردن قیمت سوخت بر معیشت مردم اثر می‌گذارد، بحث افزایش قیمت سوخت را نداریم؛ اما این موضوع از طرف دیگر مشکلاتی بر کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قاچاق سوخت واقعا وسوسه‌انگیز و فسادآور است، ادامه داد: نسبت به سال‌های گذشته رتبه استان کرمان در مبارزه با قاچاق کالا کم شده و هر سال وضعیت استان در بحث مبارزه با قاچاق بهتر شده است.

رضوی با اشاره به اینکه هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان یکی از دلایل عبور سوخت قاچاق از استان کرمان است و البته از خود استان هم قاچاق سوخت داریم، بیان کرد: پیشانی مقابله با قاچاق سوخت نیرو‌های فراجا هستند که اقدامات آن‌ها جای تقدیر دارد و در صحنه مبارزه با این معضل هستند.

وی با بیان اینکه سایر دستگاه‌ها نیز در مبارزه با قاچاق سوخت وظایفی دارند و آمار و ارقامی وجود دارد که سوخت از این طریق قاچاق می‌شود که دستگاه‌ها باید نظارت کنند، گفت: براساس مصوبه شورای سران قوای کشور فراجا مکلف شده که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با قاچاق سوخت در کشور مبارزه کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه استاندار کرمان به‌عنوان نماینده عالی دولت باید امر مبارزه با قاچاق کالا در استان را تسهیل و دستگاه‌ها را همراه و هماهنگ کند، افزود: باید از انحراف سوخت و قرار گرفتن آن در مسیر قاچاق جلوگیری کرد و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمان موظف است که تحویل سوخت مکشوفه را پیش‌بینی کند تا مشکلات فراجا در بحث نگهداری سوخت مکشوفه برطرف شود.

وی با بیان اینکه میزان قابل توجه قاچاق سوخت از طریق کامیون‌ها و تریلی‌ها انجام می‌شود، گفت: با هماهنگی بین دستگاهی می‌شود جلوی مقدار قابل توجهی از قاچاق سوخت را گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۸:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
من ن سیاستهای نئولیبرالی رو ک فقیر رو عملا فقیرتر میکنه و سرمایه دار رو عملا مسلط بر تمام بازار میکنه قبول دارم،ن سیاست رانتی موجود رو!بلکه ملی کردن تمام چیزهای ملی،مث نفت،بنزین،پتروشیمی،معادن و البته صنایع ملی رو مثل خودرو لوازم خانگی بنادر و.....الان ک الکترونیک این امکان رو بهتون داده،چرا منافع ملی رو به تک تک افراد اختصاص نمیدین و با دادن رانت و دلار و ...به افراد خاص باعث چاق شدن اولیگارش نامرد ایران و لاغر و سرخورده و عصبانی شدن روزافزون ملت شریف ایران میشین!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
۴۰ درصد گازوییل تولیدی ایران به پاکستان قاچاق میشه
مصرف بنزین روزانه هم به ۱۳۰ میلیون لیتر رسیده

چند راه بیشتر ندارید
یا قیمت گازوییل و بنزین به لیتری ۱۴۰ هزار تومن برسه که مصرف کم بشه و قاچاق صفر بشه و خودرو تولیدی کم‌مصرف به بازار عرضه بشه

یا خودروهای کم مصرف خارجی وارد بشه

یا یارانه بنزین فقط و فقط به تاکسی و خودرو عمومی داده بشه و مابقی مردم لیتری ۱۴۰ هزار تومن بخرن

راه دیگه ای نیست.ما نمیتونیم سالی ۱۵ میلیارد دلار بنزین و گازوییل وارد کنیم و صرف اسنپ و دور دور کردن جوونای دهه هشتادی بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
وقتی اینقدر محدود شده دیگه چیزی نمونده که گران بشه الان یه سواری تکسوز کل سهمیه ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانیش میشه ۱۶۰ لیتر با ۱۶۰ لیتر تا کجا میتونه بره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
یکباره فنرش رها شود خیلی بدتر است گاماس گاماس بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
شما عقلت رسیده ما دولت نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
شما نگران مردم مصرف سوخت و آلودگی هوا قاچاق سوختی!؟
میشه بفرمایید چرا قانونی که خودتان تصویب کردید برای جایگزینی خودروهای فرسوده بالای 20 سال انجام نمی شود که مصرف سوخت آلودگی هوا کمتر شود!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
تیتر واقعی
بله قیمت یارانه ای سهمیه ای بنزین فعلی تغییر نمی کند اما مازاد مصرف سهمیه به قیمت 8 هزار تومان خواهد شد
به عبارتی بنزین هم مثل دلار باقی کالا ها چند نرخی خواهد شد، همین چند نرخی شدن ها باعث رانت خواری می شود،
یک دلار و چند نرخ ترجیحی، حواله، سنا، نیما، آزاد!!!!! که باعث کلی رانت در داخل دولت بیرون دولت شده
شما نگران مصرف و قاچاقی!؟ جواب بده چرا به خودرویی که بالای 25_30 سال کلی هزینه مصرف سوخت و تعمیرات آلودگی هوا و صوتی داره سهمیه اختصاص میدید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
حقوق مردم را به دلار بدهید بعد سوخت را گران کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۰۷:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
شما باید جلوی قاچاق بنزین بگیرید نه اینکه بنزین گران کنید چون بنزین قاچاق میشه و شما ها توانای کنترل قاچاق بنزین ندارید باید جریمه شو مردم بدهند واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۰۷:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
فکر کنم استارت افزایش قیمت سوخت زدین شروع کردین اولش از همین رسانه ها زیر سازی میشه برا افزایش سوخت مردم، دیگه توان سیر کردن خودشون ندارن کمی سنجیده کار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ما از این می ترسیدیم که اگه بنزین گرون بشه همه چیز گرون میشه.دست دولت درد نکنه همه چیز گرون شد یه منتی هم می‌زاره خواهشن بنزین هم گرون کن.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
چقد ذوق میکنه این خبر را میگن
بجاش ۵ حق بیمه ما کارگران را خوردید یه اب هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام حقوقم را سازمان تامین اجتماعی نمی‌دهد‌. مستمری از سازمان تامین اجتماعی میگیرم . باید شاهرگم را بزنم که آنقدر مردم را اذیت نکنید.خانم فاطمه صافی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
قیمت سوخت باید سالی 500 توان اضافه شه نه اینکه چند سال اضافه نشه یکدفعه چند برابر شه دولت سوخت رو گرون نمیکنه مالیات و هزارتا چیز دیگه اضافه میکنه و تورم رو بالا میبره درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
میخواید قاچاق نشه اول با استفاده از نیرو های نظامی جلوشون رو بگیرید دوم بیاید داخل مناطق مرزی که بیشترین قاچاق میشه دیوار کشی کنید با برجک سوم که از همه مهم تره بنزین سهمیه ای همون ۱۵۰۰ تومن باشه ولی بنزین آزاد(۳۰۰۰ تومنی) رو گرون کنید تا حدی که دیگه نصرفه چون ۱۰۰ لیتر که قاچاق نمیکنه اون اصلیه تنی میبرند گازوئیل هم همینطور حیف کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
آقا شما اضافه قیمت بنزین را چند برابر روی آب و برق و گاز و تلفن و مرغ و گوشت و خودرو و..... دارید می گیرید فکر کردید ما نمیفهمیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
آدم عاقل به شما میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اشتباه محض است هردولتی سرکار می آید این شعار را می دهد بنزین باید طبق تورم سالانه گران شود پایین بود بنزین و گازوییل باعث قاچاق هزاران لیتر سوخت در روز به کشور های همسایه شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
گوشت الان ۶۰۰ تومنه بنزین گرون بشه میشه ۲ میلیون بقیه چیز ها هم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا نمیگی پولی ملی بی ارزش ترین پول دنیاست ، ارزش پول ملی بره بالا چرا اینو نمیگی ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
این خبر بیشتر باعث خوشحالی قاچاقچیان میشود.
بهترین کار اینست که مثل نان عمل کنند. یعنی قیمت بنزین آزاد شود به قیمت واقعی، یعنی قیمت تمام شده. بعد بخشی از آنرا مصرف کننده (که دارای کارت سوخت است) بپردازد و مابقی به حساب جایگاه ریخته شود.
یا اینکه کل مبلغ را مصرف کننده در جایگاه بپردازد ولی بعد دولت مابه التفاوت یعنی مبلغ یارانه آن را به حساب مصرف کننده واریز کند.
از این
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
بازهم دروغ دروغ کسی حرف شمارو باور نداره
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۲۳:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چرا افزایش پیدا نکنه؟
تا کی پولدارا از یارانه بنزین باید حداکثر استفاده را کنند در حالی که امثال ما که ماشین نداریم از آن بی بهره باشیم؟
آقا قیمت بنزین باید لیتری ۱۰۰۰۰ تومان بشه. من که راضیم ...
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۹:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
والا کارت بنزین من تا ماه پیش همیشه ۵۶۰ لیتر ذخیره داشت ، بعلت کم مصرف کردن جریمه شدم الان ۳۶۰ لیتر مانده دارد ، بجایی دادن یارانه بنزین شخصی این یارانه را به گوشت و مرغ اختصاص دهید الان من با ۵ سر عائله به سختی ماهی ۳ کیلو گوشت می گیرم مرغ را کلا از برنامه غذایی حذف کردیم چون توان نداریم بخریم ، حالا پز دهید بنزین با یارانه می دهید برای عده ای مرفه بی درد که هر هفته بروند شمال جوج برنند و ما هم حیرت خرید یک مرغ را داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
نمی‌دونم چرا اینقدر روی این موضوع تاکید دارن! هر هفته یکی از مسئولین مصاحبه می‌کنه میگه گرون نمیشه! نکنه خودتونم به حرفهای خودتون شک دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
واقعا چرا سهمیه ی برای هر نفر تعیین نمیکنید ؟؟!! سود و رانت چه افرادی باعث میشه این اتفاق نیفته؟؟!! البته این سهمیه باید برای همه ی افراد یکسان باشه و قرار نیست به بهانه های مختلف سهمیه این و اون رو دولت قطع و یا کم و زیاد کنن که متاسفانه این کم و زیاد کردن و ... توی کشور ما یه اتفاقیه که معمولا میفته و برخلاف شفافیت و عدالته ، هر چند به اسم عدالت باشه ولی خلاف عدالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
دوچیز در ایران هر روز ارزان‌تر از روز قبل میشه یکی حقوق کارگر دومی سوخت از سال ۸۹،۹۰ حقوق کارگر یک شش ام شده بنزین هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اما تا پایان دوات بین صد تا هزار برابر سایر اقلام را افزایش خواهیم داد تا سوخت سوخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چند سوال پیش میاد یکی از مهمترین های این سوالات اینه چون جلو قاچاق رو نمیتونید بگیرید پس قیمت سوخت باید بره بالا ؟؟حتما میگید تو کشور های دیگه خیلی بالاتره تو ایرانم بالا بره درسته خوب چطور درامد قشر نود درصدی جامعه تکون نخوره ولی بنزین بره بالا که صد البته باعث چندین برابری نرخ مواد غذایی و دارویی میشه البته یه سوال دیگه ?آیا تو کشور های دیگه که خودشون مصرف کننده بنزین هستن با بالا رفتن قیمت بنزین قیمت چیزای دیگه تغییر نمیکنه ؟؟یه سوال دیگه چرا قاچاق بنزین فقط چهارتا ماشین شوتی و قاطر هست پس اون لوله های زیر دریا و لنچ های قاچاق بر که مسولین هم میدونن کدوما رو میگم قاچاق نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۲:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
شما قیمت حقوق و مزایا و ... را برسون به درآمدهای کشورهای اطراف، دلاری حقوق بده، بعد سوخت را به قیمت دلار عرضه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
بنزین رو دارین مفت به مردم میدین تازه همش طلب کارن و هی به نظام غر میزنن.قدر عافیت رو نمیدونن.چطور یه نوشابه یا دوغ بطری ۳۵ هزارتومن اونوقت بنزین هزاروپنصد؟تازه مردم غر میزنن.واقعا باید براشون تاسف خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
جناب اقتصاد دان:اگر بنزین گران شود روی تمام کالاها تاثیر گذار خواهد بود و اونوقت دوغ ۳۵هزاری رو باید ۱۰۰هزار بخری
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۲۱:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
ببینیم و تعریف کنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اشتباه است ، بنزین رو آزاد کنین ولی قیمتش رو زیاد نکنین ، مثلا پنج هزار تومان ولی دیگه سهمیه ای نباشه و هر کی هر چقدر دلش خواست بنزین بزنه
Turkey
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
کسی از شما نظر خواست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
به خاطر قاچاق و آلودگی هوا و زیادی مصرف میخواستند گران کنند شما میگی آزاد کن بیشتر مصرف کنند!!
Iran (Islamic Republic of)
اهالی
۲۲:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
هرکی هستی ، بااین نظرت معلوم میشه نفست از جای گرم بلتد میشه ، فقط بفکرخودت نباش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
رو هوا نمیشه بنزینو ازاد کرد
اول باید زیرساخت حمل و نقل عمومی درست بشه که یه ادم صبح میخواد بره سر کار نین ساعت تو صف معطل نشه
دوم باید خودروهای برقی بیاد تو کشور مطمئن باشید اگه سوبسید بنزین بره روی خودرو برقی و بنزین ازاد بشه هیچکس اعتراضی نمیکنه
پس لطفا رو هوا نظر ندید
Turkey
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
5 تومن که فرقی با 3 تومن نداره با این قیمت دلاری که ساختن حداقل باید 25 تومن باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مشکل از قیمت پایین سوخت نیست مشکل از کمبود درآمد مردم هست دولت میخواد حقوق کم بده بعد مجبور میشه بنزین قیمت پایین بفروشه پس منت سر ملت نذارین اگر راست میگین درآمدها رو دلاری کنین بعد هرچی خواستین برا جلوگیری از قاچاق قیمت بالا ببرین
در ضمن چرا تا آخر دولت سیزدهم؟ نکنه دولت میخواد رای دور دومش رو بگیره بعد قیمت رو بالا ببره ؟
Germany
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
بنزین ۷۰ سنتی
حقوق ۷۰۰ دلاری
این جوری میشه خط لوله بنزین به کشور های همسایه داشت!
آخرین اخبار