بازدید بیش از ۴ هزار نفر از موزه شهدای اردبیل

مدیر موزه شهدای اردبیل گفت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بیش از ۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از موزه شهدای اردبیل بازدید کردند.

سیدسعید اطهرنیاری در جلسه بررسی فعالیت این موزه در ایام‌الله دهه مبارک فجر در اردبیل گفت:دانشجویان، دانش آموزان و بسیجیان پایگاه‌های محلات اردبیل بیشترین سهم را از این آمار داشتند و برنامه‌های تبیینی با برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای آنها برگزار شد.

مدیر موزه شهدای اردبیل افزود: جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان، مأموریت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران است که خوشبختانه استان اردبیل با برگزاری کنگره شهدای استان در طی سال گذشته، اقدامات قابل توجهی در این راستا هم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و اجتماعی و هم در حوزه‌های علمی و پژوهشی، انجام داده است.

به گفته او، موزه شهدای اردبیل خیمه گاه شهداست و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از همه علاقه‌مندان برای بازدید از موزه شهدا که فضایی آرام بخش و معنوی و قابل تامل و تعقل برای همه اقشار از هر سن و صنفی است و نیز میعادگاهی برای حضور یاران شهدا، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز است دعوت به عمل می‌آورد.

اطهر نیاری تصریح کرد: تصاویر، وصیت‌نامه، دفترچه خاطرات، مدارک تحصیلی، سجاده، قرآن، جانماز، تسبیح، مهر، انگشتر، اثر هنری، عینک، نوار سخنرانی، پلاک شناسایی، پیشانی بند، کلاه آهنی، پوتین، مقالات، کتاب‌ها و آثار شهدای فرمانده و شاخص استان اردبیل همچون داور یسری، شاپور برزگر، خلبان شهید غفور جّدی و ابوالفضل پیرزاده و شهید دانش‌آموز مرحمت بالازاده نیز در موزه نگهداری می‌شود.

او گفت: یکی از زیبایی‌های موزه شهدای استان اردبیل این است که در بخش ورودی موزه به منظور پاسداشت پیشینه معنوی و مذهبی استان اردبیل و ترویج فرهنگ عاشورایی، نمادی از آئین طشت‌گذاری ماه محرم که میراث معنوی استان به شمار می‌آید، قرار گرفته است.
مدیر موزه شهدای استان اردبیل بیان کرد: اتاق مدیریت امور اداری موزه نیز در این بخش در ضلع غربی ساختمان و جدا از محوطه داخلی قرار دارد و اعضای بنیاد شهید و امور ایثارگران برای راهنمایی بازدیدکنندگان و روایت سیره زندگی شهدا فعالیت می‌کنند.

به گفته او، در گالری یا سالن هنری موزه در طبقه اول نیز آثار نقاشی، خوشنویسی، مینیاتور و سایر رشته‌های تجسمی با موضوع شهادت و از خود گذشتگی در راهرو‌ها یا بین سالن‌ها قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۶ از موزه شهدای استان اردبیل واقع در محله اوچ دکان، کوچه رضازاده بازدید کنند و شماره تلفن و گوشی همراه ۰۴۵۳۳۲۵۷۲۱۶- ۰۹۱۴۴۵۶۶۹۸۲ جوابگوی تماس‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار