استاندار اردبیل:

موزه شهداء اردبیل تا هفته دفاع مقدس به بهره برداری می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: اعتبار استانی و ملی ساختمان موزه شهداء تا هفته دفاع مقدس تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه موزه شهدا در محل مناسبی قرار گرفته و خیابان منتهی به این موزه مکان بسیار مناسب برای اجرای برنامه‌ها و یادمان‌های شهداء است.

او با بیان اینکه مصوبات سفر رییس جمهور هنوز ابلاغ نشده است افزود: در صورت ابلاغ این مصوبات اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه‌های چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر باید با روحیه بسیجی برگزار شود.

بهنام جو آزادی خرمشهر را یک روز تاریخی برای مردم ایران برشمرد و گفت: با تبلیغات و سخنرانی‌های گیرا با هزینه کمتر می‌توان نسل امروزی را با دوران رشادت‌های شهدا و ایثارگران آشنا کرد.

او افزود: تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خود گذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی که جنگ و ایثارگری را ندیده اند وظیفه همه ماست گرچه در بحث کرونا همدلی و وحدت مردم و مسوولان کاملا ملموس بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سالروز آزادی خرمشهر بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط ارگان‌های متبوعه انجام می‌شود گفت: این برنامه‌ها از سوی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اعلام می‌شود البته به دلیل وجود ویروس کرونا در استان برگزاری هر گونه برنامه‌ای که سبب دورهمی افراد می‌شود رعایت پروتکل بهداشتی الزامی است.

بهنام جو افزود:شهر‌هایی که وضعیت سفید در آن‌ها اعلام شود برگزاری برنامه‌ها و تجمعات با رعایت پروتکل بهداشتی بلاع مانع است، اما شهر‌هایی که بنا به تشخیص ستاد مبارزه با کرونا هنوز سفید اعلام نشده است باید موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

او تاثیر برگزاری هر گونه برنامه در رابطه با دفاع مقدس را غیر قابل کتمان بر شمرد و افزود:اجرای هنرمندانه برنامه‌ها و نمایش نقش ایثارگران در ۸ سال دفاع مقدس می‌تواند نسل جدید را برای شناخت بیشتر از تاریخ جنگ به فکر و اندیشه بیاندازد.

استاندار اردبیل همچنین از پیگیری تامین منابع مالی برای احیا و ساخت المان‌های مزار شهدای گمنام خبر داد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید مشکلات و کمبود‌ها احصا و در اختیار حوزه عمرانی قرار دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.