رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطح کرد:

تولید تراکتور در خراسان‌رضوی از سال آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این استان، چند شرکت دانش‌بنیان به حوزه تراکتورسازی ورود کرده‌اند و امیدواریم در نیمه اول سال آینده از تولید تراکتور در خراسان رضوی رونمایی شود.

غلامرضا قنبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی گفت: خراسان رضوی با ۱۸۰ واحد تولیدی بالغ بر ۶۰ درصد ادوات و ماشین آلات کشاورزی کشور را تولید می‌کند. استقبال خوبی از این نمایشگاه شده و برای استقبال‌کنندگان و بهره‌برداران مزیت‌های خوبی دارد.

وی افزود: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ادوات کشاورزی است. رویکرد ویژه در این نمایشگاه این است که ما باید از مسیر مکانیزاسیون به سمت اتوماسیون در حوزه کشاورزی برویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید به سمت هوشمندسازی رفته و راهبری کشاورزی را از طریق ماشین‌آلات کشاورزی و ربات‌ها پیگیری کنیم. باید به سمت رویکرد کشاورزی حفاظتی رفته و ماشین‌آلات و ادواتی که می‌تواند این رویکرد را حمایت کند مدنظر قرار دهیم.

قنبری اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع قطعا در سایر نقاط کشور نیز باید تولید و عرضه ادوات کشاورزی را با رویکرد کشاورزی حمایتی انجام دهیم.

وی در رابطه با تولید تراکتور در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ارتباط با تولید تراکتور در کشور دچار رویکردی انحصاری بودیم. استان خراسان رضوی چند سال است که در این خصوص کار کرده و چند شرکت دانش‌بنیان به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند؛ امیدواریم در نیمه اول سال آینده از تولید تراکتور در خراسان رضوی رونمایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.