افزایش ۵۲ درصدی ورودی کشتی‌ها به بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از افزایش ۵۲ درصدی ورود کشتی‌ها به بندر نوشهر خبر داد.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در نشست خبری با خبرنگاران انجمن صنفی غرب مازندران از افزایش ۵۲ درصدی ورود کشتی‌ها به بندر نوشهر اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع ۲۰۵ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد در حالی که امسال تا امروز ۳۱۱ کشتی وارد بندر شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر روند تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر روبه افزایش است، افزود: امسال ۹۴۵ هزار و ۴۵۲ تن تخلیه بارگیری صورت گرفت که ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کیاکجوری گفت: میزان سنجش فعالیت بنادر به تعداد کشتی‌ها و میزان تخلیه بارگیری است که با توجه به افزایش هر دو مورد نشان دهنده رشد فعالیت بندر نوشهر است.

او افزود: طی چند روز گذشته هشت فروند کشتی به صورت همزمان در حوضچه بندر نوشهر پهلو گرفتند در حالی که ظرفیت بندر نوشهر پنج فروند است و دربرخی اسکله‌ها کشتی‌ها به صورت دبل توقف کردند تا معطل نشوند.

کیاکجوری همچنین به راه دسترسی بندر نوشهر اشاره کرد و گفت: این پروژه ملی به دلیل برخی مشکلات به مدت یک سال و نیم متوقف بود، اما از حدود دو ماه قبل مجددا کارگاه فعال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از اتمام و بهره برداری از راه دسترسی بندر نوشهر تا شهریور ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در حال‌حاضر این پروژه ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تملک اراضی ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او در ادامه درباره وضعیت کارخانه تجهیزات پزشکی در بندر نوشهر، گفت: این کارخانه با ۵۰۰ میلیارد تومان در سال قبل کلنگ زنی شد، اما به دلیل نداشتن مجوز از وزارت بهداشت مسکوت ماند و منتظر دریافت مجوز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار