نگرانی مصر از کوچ اجباری فلسطینیان به این کشور

مقامات مصری از آن بیم دارند گسترش عملیات رژیم صهیونیستی به رفح باعث ورود آوارگان فلسطینی به خاک این کشور شود.

فلسطینیان یکی از بزرگترین جامعه آوارگان در خاورمیانه محسوب می‌شوند. طی جنگ ۱۹۶۷ اعراب و اسراییل، میلیون‌ها فلسطینی به کشور‌های اردن، مصر، سوریه، و لبنان گریختند و هنوز هم اجازه بازگشت به خانه خود را نیافته اند. این در حالی است که جنگ غزه بار دیگر زنگ خطر آوارگی اجباری فلسطینیان را به صدا درآورده است. 

به گزارش الجزیره، درحالی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پنجمین سفر منطقه خود به خاورمیانه پس از آغاز جنگ غزه وارد قاهره می‌شود که مقامات مصری به شدت نگران کوچ اجباری میلیون‌های فلسطینی در غزه به این کشور هستند. 

الجزیره می‌نویسد: قاهره به شدت نگران آن است که گسترش جنگ اسراییل به جنوب غزه و منطقه رفح باعث وحشت صد‌ها هزار فلسطینی و ورود آن‌ها به مصر شود؛ موضوعی که قاهره مصمم به جلوگیری از وقوع آن است. 

همچنین مصر هشدار داده است هر گونه استقرار نظامیان صهیونیست در مرز با این کشور می‌تواند توافق صلحی که میان دو طرف ۴ دهه پیش به امضا رسیده است را به مخاطره بیاندازد. 

مقامات آمریکایی می‌گویند بلینکن امیدوار است تازه‌ترین اخبار درباره پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس در مصر و قطر را دریافت کرده و سپس طی سفر روز چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست را در جریان آنچه از رهبران عرب شنیده است، قرار دهد. 

عبدالله دوم، پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیش‌تر طی یک بیانیه مشترک مخالفت خود را با آواره کردن اجباری فلسطینیان اعلام داشته و آن را خط قرمز خود دانستند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار