عدم بازگشت شهرک‌نشینان غلاف غزه و شمال به خانه‌های خود

شهرک‌نشینان در غلاف غزه و اراضی اشغالی شمالی اعلام کردند که آن‌ها قصد ندارند به مناطق جنگی برگردند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که شهرک نشینان غلاف غزه نامه‌ای به بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم ارسال و در آن تاکید کردند که تمایلی به بازگشت به منطقه جنگی ندارند،  مگر اینکه تهدید برطرف شود.

براساس گزارش المیادین، پیش از دیدار روسای شورا‌های غلاف غزه با رئیس دفتر نخست وزیری، ساکنان «مجمع غلاف اسرائیل» نامه‌های اعتراضی به اسموتریچ ارسال کردند و در آن گفتند: دولت اسرائیل ما را از رها کرده است. ما آماده بازگشت به منطقه جنگی نیستیم، مگر اینکه تهدید برطرف شود.

آن‌ها خواستار اجازه ادامه طرح تخلیه تا پایان سال به کسانی هستند که مایلند این مناطق را تخلیه کنند، شدند. به موازات نامه‌های شهرک‌نشینان غلاف غزه، روسای شهرک‌های مرزی شمالی با ارسال نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار جلوگیری از کاهش نیرو‌های نظامی در منطقه شدند. از جمله شهرک‌هایی که این پیام را ارسال کردند، «هانیتا، شومیرا، ناتوآ، زارایت و شتولا» بودند.

سران مقامات شمال در نامه خود گفتند که مایلند به تصمیم گیرندگان به ریاست نخست وزیر و وزیر امنیت اطلاع و هشدار دهند که آن‌ها اجازه نخواهند داد کابینه صهیونیستی شهر‌ک‌هایی که تخلیه و به محل اختفای رزمندگان الرضوان و نیرو‌های حزب الله تبدیل شده اند، اجازه بازگشت دهد.

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر از عدم تمایل ده‌ها هزار شهرک‌نشینی که از شهرک‌های اطراف نوار غزه و شهرک‌های شمال فلسطین تخلیه شده‌اند، برای بازگشت دوباره به آن‌ها خبر داده بودند. این رسانه‌ها اعلام کردند که در صورت عدم دستیابی به بازدارندگی با حزب الله، شهرک نشینان شمال به خانه‌های خود باز نخواهند گشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار