شهردار پایتخت در جمع خبرنگاران:

تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد/ هزینه تراموا یک‌دهم مترو است

زاکانی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمی‌آید، گفت: ما مشاور گرفته‌ایم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شده است.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارداد‌ها منوط به دریافت مجوز‌ها از شورای شهر و پیگیری امور توسط وزارت صمت و وزارت امور خارجه است، گفت: چین اعلام کرده که چهار تا شش ماه پس از عقد قرارداد وسایل حمل و نقل عمومی را تامین خواهد کرد. قرار شد ما ظرف ۱۰ روز مجوز‌ها را دنبال کنیم. مجوز تراموای چرخ لاستیکی از شورای عالی ترافیک دریافت شده، اما هنوز در مرحله تفاهم است و در سفر چینی‌ها به تهران موارد بررسی خواهد شد. امیدواریم عدد ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلاری را با موافقت شورا به نتیجه برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک پیش از این در شورا تصویب شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است، گفت: شورای عالی اشکالاتی را در این طرح مطرح و اعلام کرد که مبتنی بر روزآمدی امروز نیست. ما این الزامات و اصلاحات را به شورای عالی ارسال کرده و وزارت کشور نیز آن را تصویب کرد؛ لذا آنچه انجام شد اصلاح طرح ترافیک قبل بود.

وی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمی‌آید، گفت: ما مشاور گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شده است. در مجموع ۶ خط مترو، دو خط سریع السیر ضربدری از کرج به ورامین و پردیس به شهریار، دو خط تراموا، دو خط بی‌آرتی و یک خط سریع السیر تی آر تی بررسی شد.

زاکانی با بیان اینکه سرعت، کیفیت و قابلیت ساخت مسکن توسط چینی‌ها مدنظر است، گفت: با این اقدامات کمر غول قیمت مسکن در تهران شکسته خواهد شد.

شهردار تهران اعلام کرد: اگر سفر چینی‌ها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد. تراموا دو پنجم ظرفیت مترو انتقال مسافر دارد و هزینه آن یک دهم مترو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۶:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خداوکیلی این اطلاعات را از کجا میارن؟
تراموا؟؟
مترو برای این هست که بار ترافیکی روی زمین را کم کنه. تراموا که خودش عامل ترافیکه
سیستم حمل و نقل جدید، تجهیزات جدید، محل نگهداری و تعمیرات، متخصص و ... می خواهد.
مترو نزدیکترین مسیر را از زیر زمین میره، اما تراموا باید دوباره تو خیابان ها بره، دوباره همان مشکلات اتوبوس رو داره.
چرا جای تراموا، اتوبوس جدید اضافه نشه؟حتما باید سیستم هزینه دار بیاد؟ کی پشت تراموا هست؟
بس کنید خداوکیلی!
تراموای چرخ لاستیکی ؟! اتوبوس شاخ بهتون می زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
آقای شهردار نکن. اینقدر از جیب مردم ایران در تهران هزینه نکن. اگر پول دولت بودجه داره بده شهرهای دیگه . اینجا بقدر کافی هزینه شده . برای تولید تراموا هزینه کن این 13 میلیارد دلار رو نه برای خرید از چینی ها. حداقل 5 تا شرکت داریم تو ایران که میتونن تراموا تولید کنن اگر شما جسارت و صداقت داشته باشید. تا حالا تراموا نداشتیم سه سال دیگه هم نداشته باشیم نمیمیریم ولی اگر توی این سه سال 13 میلیارد دلار پول به این شرکتها بدید و از پروژه دزدی نکنین و جسارت داشته باشی که محصول تولیدیشون رو توی شهر بکار بگیری ، اونوقت میتونی برای همه شهر ها با ثلث قیمت خارجی مترو بسازی و چه اشتغالی درست میکنی یا در واقع از چه تعطیل شدن ها و تعدیل نیرو هایی جلو گیری میکنی. 4 تا از این 5 شرکت که میتونن تراموا تولید کنن کارخونه هاشون توی شهرستانه و اشتغالشون مستقیم بر اقتصاد شهرستان ها اثر میذاره و از مهاجرت جلوگیری میکنه . آقای مکتبی نکن. آقای دکتر نکن. برای خراب کردن دنیای دیگران و آخرت خودت ذوق نکن و با اشتیاق سخنرانی نکن . دوباره به عاقبت خودت فکر کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
شورا و شهرداری علت العلل همه مصائب تهرانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
شهردار و شورا علت اصلی ترافیک و آلودگی هوا و قطع درختا و خلاصه همه رقم مصیبت و بدبختی تهرانن ولی از همه بیشترم دایه دلسوزتر از مادر خودشونو جا زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
بجای شعار دادن الکی بگو یک خط مترو برای ساکنان بیشمار و محروم در ( منطقه 15 - مشیریه ) که چندین سال است به مردم منطقه قولش را داده اید راه اندازی بکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
چرا با ( برچسب زنندگان ) متعدد و بیشمار ( تخلیه چاه و فاضلاب ) که تمام در و دیوار منازل مردم را به گند و کثافت کشیده اند برخورد نمی کنید ؟ تا کی مردم باید صدها برچسب را در درب و دیوار هر یک از خانه هایشان ببینند و شما هم هیچ برنامه ای برای برخورد ندارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
شهرداری هفت خط روزانه صدها هزار طرح میفروشه و ترافیک درست میکنه بعدم صب تا شب سنگ ترافیک رو به سینه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
مترو هوایی هم هزینه اش نصف مترو تونلیه
آخرین اخبار