سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

جشنواره فیلم فجر امسال بر استعداد‌های نوظهور تمرکز دارد

راستینه گفت: جشنواره فیلم فجر امسال متفاوت‌تر از سال گذشته با تمرکز بر استعداد‌های نوظهور یک ظرفیت خوبی را به صحنه آورده است.

احمد راستینه هفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره جشنواره فیلم فجر امسال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه دقیق به حوزه اصلاح رویه‌ها در جشنواره فیلم فجر به سمت فرصت‌دهی به تمامی استعداد‌ها در سراسر کشور رفت.

وی ادامه داد: استعداد‌های جوان و نوظهور و افراد بسیاری که در عرصه فرهنگ، فیلم، تئاتر و موسیقی فعال بودند، نادیده گرفته می‌شدند و در سایه سلبریتی‌هایی که اجازه دیده شدن به استعداد‌های نوظهور را نمی‌دادند، قرار داشتند. امروز با ظهور این استعداد‌ها همگان دیدند که جمهوری اسلامی ایران دارای چه ظرفیتی برای فعال‌سازی عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه با ظهور این استعداد‌ها بستر بیش از پیش برای نقش‌آفرینی جدی هنرمندان در بخش‌های مختلف فراهم شده است، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر امسال متفاوت‌تر از سال گذشته با تمرکز بر استعداد‌های نوظهور یک ظرفیت خوبی را به صحنه آورده است.

راستینه درباره بازگشت برخی هنرمندان قدیمی که خواهان بازگشت به ایران هستند، بیان کرد: آغوش نظام همیشه برای بازگشت فعالان فرهنگی و هنری باز است. به قدری نظام مقتدر است که با آغوش باز از همه فعالان فرهنگی دعوت به کار کند و در وزارت ارشاد هم چنین نگاهی نسبت به افرادی که پشیمان شدند و افرادی که احساس می‌کنند در اغتشاشات دچار غفلت شدند و یا اخبار درستی به آن‌ها نرسیده و تصمیمات غلطی گرفتند، وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نطام جمهوری اسلامی ایران همواره آغوشش برای فرزندان خود که دوست دارند به میدان برگردند و برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری کشور کمک کنند باز است و ما از این اعلام آمادگی هنرمندان نه‌تن‌ها استقبال می‌کنیم بلکه به آن‌ها این نکته را می‌گوییم که عرصه تمدنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به قدری بلند است که جا برای کسی تنگ نیست.

وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید طبق قوانین عمل کند. قوانین در جمهوری اسلامی ایران روشن و شفاف است. ما فکر می‌کنیم هر اتفاقی در سایه قوانین باید اتفاق بیفتد و خارج از قوانین نباید عملی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار