بهره برداری از ۸۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: ۸۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی در ایام دهه فجر آماده افتتاح است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با بیان اینکه به میمنت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۸۰ واحد تولیدی در مناطق مختلف استان آماده افتتاح است اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر سال جاری ۱۹ واحد صنعتی و معدنی استان با حضور مقامات کشوری و استانی به صورت نمادین به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالحمید‌سرتیپی گفت: این واحد‌های صنعتی در آذربایجان‌غربی با سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۲۵۷ نفر افتتاح خواهد شد.

سرتیپی اضافه کرد: این طرح‌ها عمدتا در زمینه‌های صنایع نساجی و سلولزی، صنایع غذایی، قطعه و ماشین سازی و ... فعالیت می‌کنند.

وی افتتاح طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی و قند میلاد مهاباد را از مهم‌ترین طرح‌های آماده افتتاح استان آذربایجان غربی در دهه فجر امسال اعلام کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب که ۱۱ طرح از ۱۹ طرح مذکور در ارومیه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد تصریح کرد: سه طرح در مهاباد، دو طرح در خوی و در هریک از شهرستان های تکاب، سلماس و شهرستان نقده یک طرح افتتاح می‌شود.

سرتیپی گفت: از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۸۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۷۴۶ نفر صادر و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۴۶۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد طرح‌های جدید صنعتی و یا توسعه‌ای با حجم سرمایه گذاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر صادر شده است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه با حجم سرمایه گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال‌زایی برای ۶۱ هزار و ۱۳۹ نفر را فراهم کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.