بن غفیر خواستار بازگشت شهرک‌سازی «در کل نوار غزه» شد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن رد انتقادات از «کنفرانس شهرک سازی» خواستار بازگشت از سرگیری شهرک سازی در «کل نوار غزه» شد.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتقادات وارده به «کنفرانس شهرک سازی» را رد کرد و خواستار بازگشت از سرگیری شهرک سازی در «کل نوار غزه» شد.

بن غفیر گفت: راه حل صحیح نه تنها بازگشت شهرک سازی به غوش قطیف، بلکه مهمتر از آن به کل نوار غزه است.

وزیران، اعضای کنست و متحدان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیروز یکشنبه در کنفرانسی در اورشلیم شرکت کردند و خواستار شهرک سازی در نوار غزه شدند. حزب لیکود نیز علیرغم رد و مخالفت‌هایی که در داخل اسرائیل برانگیخته بود، از مشارکت وزرای خود در کنفرانس دفاع کرد.

وزارت امور خارجه فلسطین، نشستی که با شعار بازگشت شهرک سازی در نوار غزه و شمال کرانه باختری در بیت المقدس برگزار شد را محکوم کرد.

به گزارش تاس، کنفرانسی که خواستار شهرک سازی در نوار غزه و شمال کرانه باختری است نیز مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، گفت: این کنفرانس باعث آسیب بین المللی به اسرائیل و آسیب احتمالی به معامله تبادل اسرا می‌شود و سربازان ارتش اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در حالی که جنگ وارد یکصد و پانزدهمین روز خود می‌شود، جهان منتظر نتیجه تلاش‌های مذاکره کنندگان برای پایان دادن به توافقی برای توقف جنگ در غزه و تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار