معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر:

قوه قضاییه برای اجرای آیین نامه ته لنجی همکاری کند

باستین گفت: برای سرعت‌بخشی به آیین نامه اجرایی تجارت کالای همراه ملوان (ته لنجی) با حفظ حقوق مرزنشینان، منتظر همکاری قوه قضاییه هستیم.

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: گرچه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر برای قرارگرفتن در مسیر توسعه دارد، اما نیازمند توجه قوه قضایی برای تسریع در این مسیر نیز است.

وی افزود: برای سرعت‌بخشی به آیین نامه اجرایی تجارت کالای همراه ملوان (ته لنجی) با حفظ حقوق مرزنشینان، منتظر همکاری قوه قضاییه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: تاکنون قوه قضاییه برای رفع بخشی از مشکلات تجارت کالای همراه ملوان تلاش کرده، اما نیاز است در این بخش اقدامات کاربردی‌تر انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: با توجه به نزدیکی بنادر کنگان و بوشهر، خواستار تبدیل این استان به معین کشورمان در تبادلات تجاری با عربستان سعودی هستیم.

باستین عنوان کرد: همچنین برای حمایت از تجارت محلی، تخفیف ۲۰ درصدی واردات کالا به پنج بندر این استان انجام شده، اما ۹۰ قلم کالا مشمول تخفیف نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بنادر کوچک استان قادر به پهلودهی شناور‌های بزرگ نیستند با این شرایط حذف ۹۰ قلم کالا جذابیتی نیز برای تجار ندارد که می‌تواند به رکود فعالیت‌های این بندر‌ها منجر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر خواستار کمک قوه قضاییه برای شمول قرارگرفتن این ۹۰ قلم کالا در بخش تخفیف ۲۰ درصدی شد.

باستین با اعلام ۶۰۰ هزار تن تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل این استان با ارقام صادراتی گفت: تعرفه پایه صادراتی گوجه فرنگی خارج از فصل این استان جدیدا، ۸۰۰ دلار در نظر گرفته شده که عملا نه تنها امکان صادرات این محصول را به کمترین حد رسانده بلکه سبب بدهی‌های فراوان و خسارت‌های وسیع برای گوجه کاران شده است.

وی ادامه داد: تقاضای ما کاهش تعرفه پایه صادراتی گوجه فرنگی به ۲۰۰ دلار است که از قوه قضاییه درخواست داریم در این زمینه نیز کمک حال کشاورزان استان در نشست‌های کلان کشور باشند.

رئیس قوه قضاییه امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در بیست‌ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در سفری رسمی و در راس هیات عالی قضایی از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم عسلویه، حضور در جلسه شورای‌های اداری و قضایی در مرکز این استان، دیدار با قضات و کارکنان واحد‌های قضایی و همچنین ملاقات چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به منظور شناسایی و احصای مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها بخشی از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس قوه قضاییه به بوشهر است.

در این سفر شماری از معاونین و روسای سازمان‌های تابعه قوه قضاییه محسنی اژه‌ای را همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.