حضور مبلغان خانم و اقا برای ارتقای سطح معنوی معتکفان در مساجد استان اصفهان

برای ارتقاء سطح معنوی معتکفان بویژه نوجوانان و جوانان،۱۵۰ مبلغ خانم و آقا در ایام اعتکاف در مساجد استان اصفهان حاضر می‌شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: سخنرانی در جمع معتکفان، برگزاری برنامه‌های پرسش و پاسخ به سوالات احکام و رفع شبهات و فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره در جمع معتکفان بویژه تبیین مسائل سیاسی روز از فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی مبلغان در این ایام است.


حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان افزود:چون لازم است افراد و کارشناسان آشنا با مسائل دینی، زمینه‌های حضور معنوی افراد را فراهم کرده و معتکفان را در پیمودن درست مسیر راهنمایی کنند، این دفتر همچون سال‌های گذشته، طلاب و روحانیان توانمند را به مراسم‌های برگزاری اعتکاف اعزام می‌کند.


او با بیان اینکه اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت بافضیلت از جمله روزه و نماز است اضافه کرد: معتکفان ضمن دور شدن از مادیات، حتی خود را از برخی حلال‌ها نیز باز می‌دارد و تمرین کامل بندگی و جهاد با نفس را در این سه روز انجام می‌دهد و دوباره با پروردگار متعال عهد و میثاق بندگی می‌بندند.


اعتکاف از جمله اعمال مستحبی و دارای فضیلت بسیار زیاد است و به توقف ۳ روز در مسجد به قصد عبادت به همراه رعایت شرایط لازم اعتکاف و به شخص به جا آورنده اعتکاف، معتکف گویند.


مراسم اعتکاف در ایام البیض  روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب (۵ تا ۷ بهمن) برگزار می‌شود.
(مصاحبه با حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان/عینک دارد)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.