حماس: جامعه جهانی مسئولیتی تاریخی در قبال تداوم جنایات رژیم اسرائیل بر عهده دارد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: اعضای جامعه جهانی در قبال تداوم جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه مسئولیت سیاسی و تاریخی بر عهده دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: سازمان ملل متحد و اعضای جامعه جهانی در قبال تداوم جنایات هولناک صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، مسئولیت سیاسی و تاریخی بر عهده دارند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حماس، این جنبش امروز در بیانیه‌ای افزود: ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با هدف قرار دادن مستقیم و عمدی پنج پناهگاه به وسیله انواع سلاح‌ها که منجر به شهادت ده‌ها شهید و مجروح شد، جنایت جدیدی را علیه آوارگان فلسطینی در خان‌یونس مرتکب شد.

حماس اضافه کرد که ارتش دشمن صهیونیستی قبل از انجام این قتل‌عام وحشیانه که در ادامه جنگ نسل کشی علیه ساکنان غزه با حمایت مستمر دولت «جو بایدن» انجام می‌شود، از شهروندان فلسطینی خواسته بود که برای حفظ امنیت خود به این مراکز پناه ببرند.

جنبش مقاومت اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان ملل و جامعه جهانی مسئولیت سیاسی و تاریخی در تداوم جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان غیرنظامی فلسطین بر عهده دارند، افزود: در این زمینه، ما از همه کشور‌های آزاده وفادار به ارزش‌های عدالت و آزادی می‌خواهیم تا برای محاکمه مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی و پاسخگو کردن آن‌ها به خاطر جنایات‌شان علیه مردم فلسطین و کل بشریت، اقدام کنند.

منابع خبری از حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه از شب گذشته تاکنون خبر می‌دهند. رژیم صهیونیستی در حملات هوایی بامداد امروز دست‌کم ۲۰ فلسطینی از جمله ۳ کودک و یک زن را به شهادت رساند. منابع خبری همچنین از گسترش حملات هوایی و توپخانه‌ای در جنوب و غرب بیمارستان «الناصر» در خان‌یونس خبر دادند.

پیشتر نیز آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دست‌کم ۳۳۵ آواره فلسطینی در مراکز وابسته به این آژانس، به شهادت رسیده و یک هزار و ۱۶۱ نفر دیگر هم زخمی شده اند.

این دفتر اضافه کرد که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، ۱۵۱ کارمند این آژانس جان خود را از دست داده اند.

دفتر اطلاع رسانی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در غزه افزود که از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون، ۲۴۱ ساختمان این آژانس و ۷۰ مورد از تأسیسات وابسته به آنروا هدف حملات صهیونیستی قرار گرفته و به ۷۱ مورد نیز خسارات جانبی وارد شده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی از ابتدای جنگ علیه این منطقه تاکنون به نزدیک به ۲۵ هزار و شمار زخمی‌ها هم به ۶۲ هزار و ۳۸۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: حماس ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار