افزایش تسهیلات اشتغال تا اوایل سال آینده

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات حوزه اشتغال باتوجه به پیگیری‌های شورای اشتغال تسهیلات حوزه اشتغال بیشتر می‌شود.

 معاون توسعه و فناوری و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت: عملکرد مجموعه سیستم بانکی در حوزه اشتغال در همراهی با بازار کار مطلوب بوده است، اما به دلایل اداری و اولویت بندی عملکرد بانک‌ها در حوزه اشتغال کمتر شده است، اما با پیگیری‌های مستمر وزارت کار تلاش می‌شود از نظام بانکی تسهیلات حوزه اشتغال را پیگیری می‌کنیم.

 محمود کریمی افزود: تا پایان امسال و اوایل سال آینده باتوجه به پیگیری‌های شورای اشتغال فضای تسهیلات حوزه اشتغال بیشتر خواهد شد.

او گفت: در سال‌جاری نرخ بیکاری کل کشور به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده بطوریکه در پاییز ۱۴۰۲ به هفت و شش دهم درصد رسیده است و نرخ بیکاری دانش آموختگان وهم نرخ بیکاری زنان و نرخ اشتغال ناقص هم روند کاهشی داشته است.

معاون توسعه، فناوری و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در چند فصل اخیر نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهشی و تک رقمی شده است بطوریکه نرخ مشارکت اقتصادی استان و نسبت اشتغال استان هم که از متغیر‌های اساسی بازار کار است از میانگین کشوری بالاتر است و از نقاط بسیار مطلوبی است که در حوزه بازار کار استان به چشم می‌خورد.

کریمی گفت: استان اصفهان در حوزه کسب و کار‌های خرد نیز در تبصره ۱۶، سال گذشته هم عملکرد قابل قبولی داشت و امسال و سال گذشته هم در حوزه مشاغل خانگی عملکرد مطلوبی داشته و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

او افزود: چند مصوبه در حوزه پیگیری تسریع در تأمین مالی برخی موضوع‌های کلان بیکاری دانش آموختگان که هم در سطح استان و هم ملی روند کاهشی داشته لازم است به آن بیشتر توجه شود و در بررسی عملکرد تمام دستگاه‌ها و شهرستان ها، خروجی این جلسه بهبود شرایط کسب و کار استان را نشان می‌دهد.

معاون توسعه، فناوری و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان در شاخص‌های کلیدی بازار کار روند کاملا رو به بهبود دارد بطوریکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان از میانگین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور بالاتر است و سهم ایجاد اشتغال زنان هم در استان از میانگین کشوری بالاتری برخوردار است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار