نرخ بیکاری شهرستان اصفهان بالاتر از میانگین کشور

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری در شهرستان اصفهان ۱۳.۴ درصد است که از متوسط کشوری بیشتر می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیررضا نقش معاون اقتصادی استانداری اصفهان  در نشست رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان گفت: جان کلام بیانیه گام دوم انقلاب امید به آینده است، ما تحت هیچ شرایط در انقلاب نباید نسبت به آینده ناامید شویم و باید همیشه امید به آینده دیده شود.

وی گفت: آن چیز که بد را بدتر می‌کند ناامیدی است، باید امیدوارانه عمل کنیم، مجموعه معاونت اقتصادی استانداری اصفهان زمینه‌های قانونی خیلی خوبی دارد و بحث تسهیل مشاغل خانگی و روستایی از این طریق پیگیری می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: روستاها می‌توانند در توسعه پایدار تأثیرگذار باشند، رویکرد جامع مشارکت و همکاری عمومی در امور اقتصادی و توسعه‌ای باید مدنظر باشد نظارت و پیگیری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری روستایی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت کسب و کارهای نوین و تفکر محور برویم و این امر باید توسعه یابد، گفت: نرخ بیکاری شهرستان اصفهان ۱۳.۴ درصد است که بدون احتساب کشاورزی است که رقم بسیار بالایی شمرده می‌شود این در حالی است که متوسط کشوری ۱۲ درصد و برخی شهرستان‌ها بیکاری شش درصد را دارند.

نقش گفت: باید به امر صنایع تبدیلی توجه شود، همچنین گلخانه به طور جدی پیگیری می‌شود زیرا شهرک‌های گلخانه‌ای در اشتغال منطقه تأثیرگذار است و توجه ویژه به آن می‌تواند اقتصاد منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر نقش مهم مناطق ویژه گردشگری گفت: منطقه ویژه اقتصادی در شرق مغفول مانده است، باید با حفظ توجه به عدم ایجاد آلایندگی کارخانه‌هایی در شرق اصفهان ایجاد شود که به اقتصاد استان کمک کند.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: توسعه ویژه گردشگری تسهیل شود، همچنین در این امر توجه به فرش دستباف باید مدنظر باشد، امری که در سطح کشور فراتر از وزارتخانه باید از سمت معاون اول رئیس جمهور پیگیری شود.

وی خاطر گفت: باید با توجه به اقلیم اصفهان مساحت ۷۰ هزار هکتاری گندم به عنوان یک کشت پر آب باید به ۶۰ هزار هکتار برسد تا بحث کم آبی به نوعی مدیریت شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.