معدوم سازی پرندگان مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در رشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: طی اقدام مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و اداره بهداشت رشت تعدادی از پرندگان اهلی مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان شناسایی و معدوم شدند.

محمد تقی تقی زاده با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش شهروندان فهیم بخش خشکبیجار مبنی بر مشاهده پرندگان اهلی مبتلا به آنفولانزا، یگان حفاظت این اداره به همراه کارکنان بهداشت شهرستان رشت به سرعت در محل مورد نظر حاضر و از پرندگان اهلی مشکوک توسط کارشناسان اداره بهداشت  نمونه برداری به عمل آمد و پس از مثبت بودن نتایج آزمایش و تائید ویروس آنفولانزا  کلیه پرندگان آلوده با رعایت نکات بهداشتی معدوم  شدند.
تقی زاده در ادامه بیان داشت: با توجه فصل مهاجرت پرندگان به استان گیلان و بیماریهای مشترک بین انسان و طیور از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، که با تلفات جدی در جمعیت طیور همراه است، برای انسان نیز بسیار خطرناک می‌باشد. 
وی افزود: از مردم درخواست می شود برای جلوگیری از انتشار بیماری، از شکار غیر مجاز و تهیه پرندگان مهاجر در بازارهای محلی جداً خودداری نمایند. هم چنین به دلیل ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صورت مشاهده پرندگان آلوده سریعا موارد را به نزدیکترین مرکز بهداشت و یا پاسگاه محیط بانی گزارش دهند تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از انتشار این بیماری به عمل آید.

 

برچسب ها: پرندگان ، آنفلوآنزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.