افزایش گردشگران سلامت اتباع خارجی در مشهد

بیش از ۵۱ هزار گردشگر سلامت از کشور‌های مختلف امسال به مشهد آمده‌اند که نسبت به سال قبل، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان غیر ایرانی به بیمارستان‌ های دارای مجوز IPD، از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیکستان و پاکستان و عمده مشکلات گردشگران سلامت در موضوعات ارتوپدی، تروما، اورولوژی، زنان و زایمان و بیماری‌های چشمی و قلبی و عروقی بوده است.

داوود خوش‌شکن افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب بیمار گردشگر سلامت در جایگاه نخست کشور قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌ های علوم پزشکی گیلان، قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران غیرایرانی، مشهد را برای درمان بیماری‌شان انتخاب می‌کنند، افزود: ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت از کشور‌های مختلف از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون به مشهد آمده و درمان شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

 خوش‌شکن درباره درآمد حاصل از ورود گردشگران سلامت به مشهد، گفت: در این مدت بیش از ۶۳۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان از ورود ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت کسب درآمد داشتیم که به نسبت مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۲.۵ برابری داشته و از درآمد حاصل شده در این بازه زمانی، ۴۱۲ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی و بیش از ۲۲۴ میلیارد و ۸۲۰ تومان هم سهم بخش دولتی بوده است.

وی افزود: از مجموع بیماران غیرایرانی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها بیش از ۱۹ هزار نفر از آن‌ها به صورت سرپایی درمان و بیش از ۲۸ هزار نفر نیز بستری شده اند.

پیش از این حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت در زمینه گردشگری سلامت را باعث ارتقای توانمندی و مهارت پزشکان دانست و گفت: درآمد حاصل از این اقدام موجب ماندگاری کادر درمان در کشور و کاهش مهاجرت آنان می‌شود.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه گردشگری سلامت در افزایش اعتبار و ارتقای اقتصادی و امنیتی کشور موثر است، افزود: این امر موجب تقویت ارتباط کشور‌ها و نزدیکی ملت‌ها می‌شود.

برچسب ها: گردشگری سلامت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار