رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد:

۳۵ مورد پیوند اعضا از کشورهای همسایه در مشهد انجام شده است

رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد اعلام کرد در حوزه گردشگری خارجی ۳۵ مورد پیوند از کشورهای همسایه در مشهد انجام شده که آن را توسعه می‌دهیم.

علی‌اکبریان،  رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۲۳ مورد مرگ مغزی داشتیم که به اهداء عضو رضایت دادند و به مرحله اهدا رسیده است.

علی‌اکبریان افزود: در حوزه گردشگری خارجی ۳۵ مورد پیوند از کشورهای همسایه عمدتا از عراق، افغانستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده که در مشهد بی‌سابقه بوده و دنبال این هستیم که در سال آینده آن را توسعه دهیم.

۲ مورد پیوند کبد از افغانستان و عراق داشتیم که از هموطن خودشان انجام شد. سه مورد پیوند همزمان کلیه و پانکراس، یک مورد پیوند همزمان کبد و کلیه و یک مورد نیز پیوند همزمان کبد و پانکراس بوده است.

رئیس بیمارستان پیوند اعضاء منتصریه مشهد ادامه داد: پیوند گردشگران حتما باید از هموطن خودشان انجام شود. در حوزه گردشگری سلامت اتفاقات خوبی افتاد. واحد گردشگری سلامت را تأسیس کردیم که برای افراد نیازمند دریافت عضو از کشورهای دیگر تسهیلات خوبی داده می‌شود.

پیش از این نیز معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: مشهد پس از تهران دومین قطب درمانی کشور به شمار می‌رود و بسیاری از اتباع و بیماران غیر ایرانی در این شهر درمان می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار