قناعتی:

فعالیت در زمینه گردشگری سلامت باعث ارتقای توانمندی و مهارت پزشکان می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کیفیت و هزینه مناسب توریسم درمانی کشور منحصر به فرد است.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت در زمینه گردشگری سلامت را باعث ارتقای توانمندی و مهارت پزشکان دانست و گفت: درآمد حاصل از این اقدام موجب ماندگاری کادر درمان در کشور و کاهش مهاجرت آنان می‌شود.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه گردشگری سلامت در افزایش اعتبار و ارتقای اقتصادی و امنیتی کشور موثر است، افزود: این امر موجب تقویت ارتباط کشور‌ها و نزدیکی ملت‌ها می‌شود.

قناعتی کیفیت و هزینه مناسب توریسم درمانی کشور را منحصر به فرد دانست و گفت: اگر به درستی برنامه ریزی کنیم فعالیت در این عرصه هم برای ارائه دهندگان و هم گیرندگان خدمت به صرفه خواهد بود. هزینه پیوند مغز استخوان در دانشگاه در حد چند ده هزار دلار است که در مقایسه با کشور‌های همجوار که به چندصدهزار دلار می‌رسد کیفیت و قیمت ارائه خدمت را منحصر به فرد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بررسی مدل‌های مشابه را در توسعه گردشگری سلامت موثر دانست و گفت: اطلاع‌رسانی در تقویت این امر نقش بسزایی دارد و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای کشور‌های مورد هدف می‌توان گردشگری سلامت را توسعه داد.

وی با تاکید بر تولید کلیپ‌های جذاب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه و کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود تاریخچه غنی و کشورمان با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری می‌توانند موجب رونق توریسم درمانی شوند.

قناعتی با تاکید بر اهتمام دانشگاه در توسعه گردشگری گفت: توریسم‌ سلامت می‌تواند به تامین منابع مالی مورد نیاز و توان خودگردانی دانشگاه بیفزاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار