کشف ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی در بجستان خراسان رضوی

فرمانده انتظامی بجستان گفت: ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی با تلاش ماموران انتظامی و پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) این شهرستان کشف و یک متهم در این ارتباط شناسایی شد.

سرهنگ احمدرضا شهنواز روز دوشنبه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت لینک مخرب در فضای مجازی و برداشت اینترنتی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این فرد بعد از آن که لینکی را دریافت کرده و وارد آن شده بود مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش به ۲ شماره ناشناس واریز شده بود.

فرمانده انتظامی بجستان گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا فردی که این مبلغ به حساب وی واریز شده بود در شهر تبریز شناسایی و با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت و پرونده کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

شهنواز تاکید کرد: کاربران اینترنت در صورت دریافت پیام‌هایی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت، سامانه ثنا، شکایت، برنده شدن جایزه در قرعه کشی و یا هر نوع تبلیغ و محتوایی که با لینک همراه باشد نباید روی این لینک‌های جعلی کلیک کنند و در صورتی که مبلغی هر چند کم درخواست شده بود آن را پرداخت نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.