سلاجقه:

یک میلیارد دلار در بخش محیط زیست منطقه ویژه پارس سرمایه‌گذاری شد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون یک میلیارد دلار در بخش محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه گذاری شده است.

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح های توسعه عمرانی و اقتصادی خسارت بار در زمینه آب، خاک، جو است و پوشش گیاهی وجانوری تحت تاثیر قرار می‌گیرد و سلامت انسان را با مشکل روبرو می کند.

وی بیان کرد: این توسعه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز انجام شده و مسئولان مجموعه اقتصادی کشور با یک افق مناسب طراحی شده گام‌های بسیار اساسی و موثری برای جبران و کاهش خسارت ها برداشته اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در منطقه پارس جنوبی دریا تحت تاثیر قرار گرفته و با ورود پساب‌ها آلوده می‌شود و همچنین نزدیک به ۱۲۵ فلر در منطقه عسلویه در حال سوختن است و گاز به عنوان سرمایه‌ اساسی کشور در حال از بین رفتن است.

سلاجقه اضافه کرد: مشعل‌ها در صنایع پتروپالایشی یک ظرفیت اصلی هستند و در برخی جاها قابل حذف نبوده اما امکان کاهش آنها وجود دارد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در این منطقه این گام ها در حال انجام بوده و در دولت سیزدهم اتفاق بسیار خوبی در این حوزه در حال رخ دادن است.

وی یادآور شد: مردم منطقه انتظار دارند از مواهب الهی برخوردار شوند که چند کار خوب اینجا انجام شده است.

سلاجقه ادامه داد: کار چند تصفیه خانه پیشرفته و مجهز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده و یک تصفیه خانه مرکزی نیز در این منطقه در حال راه اندازی است که روزانه ۱۷ هزار مترمکعب پالایش می‌کند تا به مصرف فضای سبز برسد.

وی افزود: در بعد خاموش کردن فلرها نیز اقدام خوبی شکل گرفته که انتظار می‌رود با یک تقویم زمانی مناسب، اعتبارات اختصاص یافته و همت موجود منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس یک الگوی بین المللی صنعت و محیط زیست باشد.

برچسب ها: محیط زیست ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.