جزییاتی دیگر از پرونده قضایی شهرداری ارومیه

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در یک برنامه تلویزیونی جزئیات جدیدی از پرونده قضایی مدیریت سابق شهری ارومیه را تشریح کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی با تشریح جزییات پرونده قضایی مدیریت سابق شهری ارومیه گفت: علاوه بر شهردار سابق، برای برخی از روسا و مدیران شهرداری نیز محکومیت‌هایی صادر شده است.

ناصر عتباتی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با قانون شکنان اظهار کرد: پرونده مدیریت سابق شهری ارومیه از اواخر ۱۳۹۹ با گزارش ضابطان سیستم دادگستری و بازرسی کل استان تشکیل شد که اساس پرونده، مدیریت سابق شهری ارومیه و شهردار سابق ارومیه بود.

وی با اشاره به جرایم ارتکابی شهردار سابق ارومیه اضافه کرد: ارتشا، اختلاس، تضییع اموال شهرداری متعلق به شهر ارومیه و سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی از جمله جرایم این پرونده است.
وی ادامه داد: مجرم این پرونده حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بابت تضییعی که به بیت المال وارد شده، به رد مال محکوم شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به حکم حبس شهردار سابق ارومیه افزود: ۲۰ سال برای وی حبس در نظر گرفته شده در حالیکه انفصال دائم، یک سری مجازات دیگر در خصوص تضییع بیت المال، انفصال موقت از باب ارتشا و اختلاس و همچنین جزای نقدی معادل مال الرشا محکومیت قطعی پیدا کرده است.

عتباتی در خصوص جرم دیگر افراد درگیر در پرونده مدیریت شهری ارومیه اظهار کرد: مسوولانی که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری دارند و در صورت بروز جرم وظیفه گزارش تخلفات و جرایم را برعهده داشتند، نیز خودشان با این فرایند مجرمانه هم داستانی داشتند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: این افراد نیز به احکام چهار و نیم سال حبس، شلاق، انفصال موقت و جزای نقدی محکوم شدند.

عتباتی بیان کرد: ۱۳ نفر از مدیران وقت شهرداری در مناطق، مرتبطان و پرسنل شهرداری نیز بابت تشکیل غیرقانونی یک سری کمیته‌های فنی به انفصال سه سال موقت از شغل، خدمات دولتی و برخی نیز به حبس محکوم شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برخی در قالب مراجعه کننده که به صورت حرفه‌ای از این ظرفیت استفاده می‌کردند، نیز به تناسب پرداخت رشوه و رفتار‌های مجرمانه به حبس‌های ۶ ماه، تا ۲.۵ سال به تناسب بخش‌های مختلف محکوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۲:۳۷ ۲۵ دی ۱۴۰۲
آقای عتباتی ممنون از تلاشهای شما . شهردار به تنهایی نمی تواند خلاف کند . ضمنا شهردار کنونی ارومیه سه سال است اهالی شهرک ریمای ارومیه را که خودشان به این اهالی زمین فروخته اند را بازی می دهند و مشکل ساخت و ساز این شهرک را در ابشناسان ارومیه حل نمی کنند و می گویند بروید و از آقای حضرت پور پیگیری کنید . به ما ربطی ندارد . ما دارو ندارمان را به شهرداری بابت این زمین دادیم و الان در اجاره هستیم .
Romania
احمد سلطان
۱۱:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
بابا بس کنید کاش تمام مسئولین مثل شهردار ارومیه برای مملکت و مردم زحمت می کشیدند این توطئه ی بیش نبود استاندار کرد زبان شهر ترکها با پانفارسیشم برای برداشتن مهره ی بزرگ ترکها انجام دادند آقای حضرت پور حامی کارگرها . و مردم فقیر و واقعاً برای این شهر سنگ تمام گذاشت حتی شهردا نمونه ی کشوری شدند... از بیت المال برداشته ولی به ملت داده الان آقازاده ها ناراحت اون هستند چرا سهم آنها کم آمده... یاشااااااسین تورک بیرلیغی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
البته شهردار ۲ تا ۱۰ سال حبس خورده