کشت زعفران بهترین گزینه برای اصلاح الگوی کشت در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: گیاه زعفران فرصتی برای تحقق اصلاح الگوی کشت دراین شهرستان است.

 منصور خزایی با تاکید بر کشت گیاهان دارویی گفت: طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی کشت محصولات جایگزین نظیر زعفران در شهرستان مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه گیاه زعفران با ۳ هزار مترمکعب در هکتار نیاز آبی و فعالیت گیاه در پاییز و زمستان بهره‌برداری قابل توجهی دارد گفت: این گیاه در طول فصل تابستان غیر فعال است و نیازی به آبیاری ندارد از همین رو کشت زعفران به عنوان گزینه مناسب کشت‌های جایگزین است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین با تاکید بر اینکه گیاه زعفران فرصتی برای تحقق اصلاح الگوی کشت در شهرستان است گفت: به دلیل امکان کشت در سطوح اندک، کشت و برداشت زعفران مورد توجه زنان روستایی قرار دارد و به عنوان یک فعالیت اقتصادی می‌تواند در افزایش درآمد خانواده مفید باشد.
خزایی گفت: سهمیه کشت گیاهان دارویی دیم فامنین در سال جاری ۱۰۰ هکتار تعیین شده که شامل زیره سبز، خاکشیر و قدومه است.


او به برنامه‌ریزی کشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: پارسال در ۷۵ هکتار از اراضی آیش دیم فامنین، گیاه دارویی شامل ۱۵ هکتار زیره سبز و ۶۰ هکتار خاکشیر، کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: در سال جاری نیز سهمیه شهرستان در کشت گیاهان دارویی دیم ۱۰۰ هکتار تعیین شده که شامل زیره سبز، خاکشیر و قدومه است.

خزایی گفت: کشت گیاهان دارویی به لحاظ مصرف کمتر آب و اشتغالزایی همچنین درآمدزایی بالا مورد توجه کشاورزان است.

او گفت: با همکاری واحد ترویج و آموزش شهرستان نسبت به اطلاع رسانی، آموزش‌های فنی و ترویج یافته‌های علمی جدید در این خصوص اقدامات درخوری انجام شده به طوری که مستمرا برنامه‌های آموزشی در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.