پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ کیلوگرم زعفران در ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۸۰۰ کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

یوسف کاکاوند گفت: جمع کل سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان حدود ۱۳۳.۷ هکتار است که متوسط عملکرد در هر هکتار بیش از پنج گیلوگرم و در برخی مزارع تا ۱۰ کیلوگرم است.

او با اشاره به استقبال کشاورزان در کشت زعفران، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم، بیش از ۳۰ هکتار افزایش سطح خواهیم داشت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه سالانه حدود ۵۸۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: ملایر رتبه نخست استان همدان را از نظر تولید و سطح زیر کشت دارد.
کاکاوند گفت: در حال حاضر برداشت زعفران در این شهرستان آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه دارد و به ازای هر هکتار هشت نفر همزمان با فصل برداشت زعفران مشغول به کار هستند.

او گفت: ۱۱۸ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت زعفران است که از این میزان ۱۱۶ هکتار بارور و بقیه غیر بارور است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر را یکی از سیاست‌های دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و کم آب‌بر بودن و ارزش افزوده بالا، توصیه ما به کشاورزان کشت زعفران به عنوان گیاه دارویی پرسود است.

کاکاوند گفت: کیفیت زعفران ملایر به عنوان خاستگاه زعفران کشور، از لحاظ رنگ و طعم جزء بهترین کیفیت‌های موجود در کشور است و در تلاش هستیم موانع و مشکلات این محصول را از پیش پای زعفران‌کاران برداریم.

او نبود صنایع تبدیلی را یکی از نقاط ضعف این حوزه برشمرد و گفت: با توجه به توسعه کشت زعفران و صادرات آن به صورت فله‌ای، باید در حوزه بسته‌بندی و برندینگ این محصول کار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار