پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه بیواتانول در کرمانشاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت پروژه بیواتانول کرمانشاه گفت : این طرح اکنون نزدیک به ۹۶ درصد پیشرفت دارد و بخش عمده کار‌های آن انجام شده و به زودی پروانه بهره‌برداری آن صادر خواهد شد.

دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه واحد بیواتانول تا پایان سال تست سرد را انجام داده و پیش راه‌اندازی می‌شود، گفت : تولید انبوه این واحد زمان‌بَر بوده و احتمالا فروردین و اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری این طرح را به نرخ امروز نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: تامین مالی بیواتانول از بازار سرمایه کمک شایانی به تسریع در اجرای این واحد کرد.

دارابی با اشاره به اینکه فراخوان جذب نیرو برای کار در بیواتانول کرمانشاه نیز در دست انجام است، تعداد نیرو‌هایی که در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم در این واحد مشغول به کار می‌شوند را بالغ بر ۲۵۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: پذیرش نیرو‌های این مجموعه تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید بیواتانول کرمانشاه روزانه ۲۰۰ هزار لیتر بیواتانول سوختی است.

پروژه بیواتانول در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه احداث شده است و در کنار تولید بیواتانول سوختی که به عنوان یک مکمل سالم برای بنزین کاربرد دارد، روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری خوراک دام و طیور تولید می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار