ریزش سهام مک‌دونالد پس از تحریم در خاورمیانه

مک‌دونالد پس از حمایت از ارتش صهیونیستی، با تحریم در غرب آسیا مواجه شد و اکنون سهام این شرکت آمریکایی ریزش کرده است.

سهام شرکت غذایی مک دونالد آمریکا در پایان جلسه روز جمعه ۰.۹۵ درصد کاهش یافت که ناشی از اظهارات بی سابقه رئیس این رستوران زنجیره‌ای در مورد عملکرد آن در خاورمیانه در دوره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بود.

بر اساس اطلاعات این شرکت در وال استریت، دیروز شنبه ارزش بازار سهام در جلسه روز جمعه با ۰.۹۵ درصد کاهش به ۲۸۸.۰ دلار به ازای هر سهم رسید و نسبت به جلسه دوم ژانویه ۲.۹ درصد معادل ۹ دلار کاهش یافت.

روز جمعه، کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مک‌دونالد، پستی در لینکدین نوشت و در آن جنگ غزه و اطلاعات نادرست را دلیل اصلی کاهش فروش این رستوران در خاورمیانه و حتی فراتر از این منطقه دانست.

دلیل این تحریم‌ها این است که مک‌دونالدز در اراضی اشغالی تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد در حال توزیع وعده‌های غذایی رایگان برای سربازان ارتش صهیونیستی است که مخالفت گسترده‌ای را به دنبال داشت.

مدیرعامل مک‌دونالد گفت: فروش مک‌دونالد در خاورمیانه و فراتر از این منطقه به‌دلیل «اطلاعات نادرست» در مورد موضع این شرکت در قبال درگیری بین اسرائیل و حماس به شدت تحت تأثیر قرار گرفت.

وی افزود: قلب ما با جوامع و خانواده‌های آسیب دیده از جنگ در خاورمیانه است. ما از هر نوع خشونت متنفریم و قاطعانه در برابر سخنان نفرت انگیز ایستاده ایم. ما همیشه در‌های خود را با افتخار به روی همه باز خواهیم کرد.

نوامبر گذشته، جنبش بایکوت، سلب سرمایه و تحریم‌ محصولاتی که متعلق به رژیم صهیونیستی است از مردم خواست تا مک دونالد را به دلیل حمایت آشکار از ارتش صهیونیستی، تحریم کنند.

هفته گذشته، مک‌دونالدز مالزی شکایتی را علیه یک جناح از جنبش BDS به اتهام اظهارات نادرست و افتراآمیز مربوط به درگیری در غزه که بر تجارت آن تأثیر گذاشت، تنظیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دم مردم خاورمیانه گرم اینه اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ دی ۱۴۰۲
چ ریزش سنگینی بد نیست با بورس خودمون هم مقایسه کنین که سهامهاش هر روز دارن سقف جدید میزنن
آخرین اخبار